ساخت بیش از ۱۴۶ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن در بافت فرسوده به ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده که این تعداد شامل ۴۰ هزار و ۵۲۲ پروژه در ۳۷۳ شهر است که رشد بسیار خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

محمد آیینی معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:  طی چند روز گذشته  ۱۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به بهره برداری رسید که بخشی از این واحد‌ها به تعداد ۱۹ هزار و ۱۸۹ واحد مربوط به مسکن نوسازی شده و احداثی در بافت‌های فرسوده شهری بود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در چند سایت نمونه در محله نظام‌آباد شهر تهران، محله سیس‌آباد در حاشیه شهر مشهد و شهر‌های شیراز، بندرعباس، یاسوج و بوشهر شاهد افتتاح واحد‌های نوسازی شده بودیم.

وی افزود: به طور کلی نزدیک به یک پنجم افتتاح‌های هفته دولت مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده بود که تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد.

او می گوید: ساخت مسکن در بافت فرسوده به ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده که این تعداد شامل ۴۰ هزار و ۵۲۲ پروژه در ۳۷۳ شهر است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: آمار صدور پروانه ساختمانی را برای شهر تهران در مردادماه معادل ۱۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و برای شهر تهران در ۵ ماه نخست امسال رشد ۱۴۲ درصدی ثبت شد.

گفتنی است روز دوشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲ به دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در هفته دولت ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی به متقاضیان تحویل داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار