مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد؛

متن پیش نویس سند موسیقی به بررسی نهایی رسید

الهیاری گفت: متن پیش نویس سند موسیقی طی جلسات متعدد بررسی شده است و در حال حاضر، در دستور کار شورای هنر قرار دارد.

محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره سند موسیقی و چرایی طولانی شدن تصویب این سند اظهار کرد: مصوبه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۹، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف به تدوین سند ملی موسیقی کرد و دبیرخانه موقت تدوین سند در معاونت امور هنری با پیگیری‌های مستمر و جدی دفتر امور موسیقی در همان سال ایجاد شد.

او گفت: تیم تحقیق پس از بررسی اسناد بالادستی، گزارش‌های وضع شناسانه و پژوهش‌های موجود را در دستور کار خود قرار داد و با انجام پژوهش‌ها و مصاحبه‌های علمی مورد نیاز، پیش نویس سند را تهیه کرد. پس از آن پیش نویس سند طی جلساتی توسط کمیته تخصصی بررسی شد و نهایتا در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

مدیرکل دفتر موسیقی درخصوص روند پیشرفت سند موسیقی ادامه داد: متن پیش نویس طی جلسات متعدد بررسی شده است و در حال حاضر، در دستور کار شورای هنر قرار دارد و با اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سند در حال ارزیابی دقیق است و به محض اتمام ارزیابی آن در این شورا برای تصویب نهایی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.