زمین برای ساخت ۹۶ هزار واحد ویلایی در سیستان و بلوچستان تامین شد

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از تامین زمین برای احداث ۹۶ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی ویلایی و جوانی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.

  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در نشست مشترک اداره کل راه و شهرسازی با بنیاد مسکن جهت واگذاری اراضی ویلایی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان با بیان اینکه تاکید بر  اولویت واگذاری زمین به خود مردم است تا شهروندان خودشان واحد مسکونی بسازند، گفت: اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در شهرهای استان است که بر این اساس زمین برای ساخت ۸۷ هزار و ۹۶ واحد ویلایی و ۹ هزار و ۴۸ واحد جوانی جمعیت در استان تامین شده است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های ویلایی علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان هزینه ساخت کمتری دارد، زیرا بسیاری از اقدامات نظیر آسانسور، مشاعات، خاکبرداری و پایداری گود از آن حذف می‌شود و همچنین میزان سیمان و فولاد مصرفی در فونداسیون، تیر و ستون‌ها کاهش می‌یابد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به طور قطع توسعه خانه‌های ویلایی، تک طبقه و حیاط‌دار در این مناطق می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد و آبادانی در این بخش‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اکبری افزود: با استفاده بهینه از زمین‌های موجود می‌توانیم مشکل مسکن را به‌راحتی حل کنیم و رونق را در این صنعت به وجود بیاوریم.

وی از تامین زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۶ واحد مسکونی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این اداره‌کل آماده واگذاری زمین رایگان به هر تعداد که واجدین شرایط در شهرهای استان سکونت دارند است تا سهم کوچکی در روند رشد جمعیت را عهده‌دار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.