بهره برداری از دو طرح زیست محیطی در خواف

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آیین آغاز دو طرح محیط زیستی در شهرستان خواف برگزار شد.

مهدی اله پور مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پایش هوای شهر سنگان گفت: افتتاح این ایستگاه از دو منظر دارای اهمیت است، اول این که این ایستگاه اولین ایستگاه پایش کیفیت هوا در سطح شهرستان‌های استان است که بصورت رسمی افتتاح می‌شود.

او افزود: دومین ویژگی این افتتاح این است که این دستگاه ساخت مجموعه‌های دانش‌بنیان داخلی و فرزندان این کشور است و توانسته استاندارد‌های ملی و زیست محیطی را کسب کند.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعتبار هزینه‌شده برای این ایستگاه را ۷۰۰ میلیون تومان و بسیار کمتر از دستگاه‌های مشابه خارجی ذکر کرد و ادامه داد: شهر‌های نیشابور و سرخس دو شهر دیگری است که این دستگاه‌ها در آن نصب و راه‌اندازی شده است.

اله پور بیان کرد: دومین طرحی که در این مراسم بهره برداری آن انجام شد طرح کنترل رواناب‌های منطقه حفاظت‌شده سیرخون بود.

او تصریح کرد: هر دو طرح در حوزه پایش و پیشگیری از پدیده گرد و غبار است که از اعتبارات ملی سفر ریاست جمهوری و اعتبارات کنترل گرد و غبار هزینه شده است.
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: در این طرح رواناب‌های ۱۸۷ هکتار عرصه‌های منطقه حفاظت شده سیرخون با احداث بیش از شش هزار هلال آبگیر کنترل و زمینه استقرار پوشش گیاهی و کنترل گرد و غبار در این محدوده فراهم می‌شود.

اله پور اظهار کرد: خواف از شهرستان‌های درگیر مسئله گرد و غبار استان خراسان رضوی است که دو کانون طبیعی و یک کانون انسان ساز ایجاد گرد و غبار فعال در آن شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار