پیاده‌روی جاماندگان اربعین، فرصتی برای ادای نذر خون در خراسان رضوی است

مسوول واحد برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون ذخایر خونی استان به شدت کاهش یافته و در کف وضعیف آبی(ذخیره خونی بین ۶ تا هشت روز) قرار گرفته که پیاده‌روی جاماندگان اربعین، فرصتی مناسب به منظور تامین خون مورد نیاز استان است.

محمد شریف‌الحسینی گفت: مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل افزایش اعمال جراحی در تابستان، افزایش سفر‌های برون شهری و تصادفات جاده‌ای و حضور خیل عظیم زائران رضوی در استان و نیز کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون در روز‌های گرم سال افزایش و میزان ذخایر خونی استان به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی هم اینک نیازمند مراجعه دارندگان تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی به ویژه گروه‌های خونی O منفی، A مثبت، AB مثبت و منفی برای اهدای خون است.

مسوول واحد برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: در راستای تامین خون بیماران نیازمند خون و تامین بانک خون ۶۳بیمارستان استان، ۹ پایگاه اهدای خون شامل سه پایگاه در کلانشهر مشهد و ۶ پایگاه در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، قوچان و کاشمر روز چهارشنبه در شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ به مناسبت اربعین حسینی، آماده خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران است.

شریف‌الحسینی افزود: سه پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در ابتدای خیابان دانشگاه رو به روی خیابان کفایی، پایگاه امید در طبقه منهای یک مجتمع تجاری-اداری امید واقع در خیابان آیت الله شیرازی سه و پایگاه مسجد رانندگان در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در خیابان امام رضا ٩، در کلانشهر مشهد آماده خدمات رسانی به مجاوران و زائران رضوی و عزاداران حسینی هستند.

وی ادامه داد: از تمامی مجاوران و زائران رضوی و حسینی (ع) دعوت می‌شود تا در اربعین حسینی (ع) و روز‌های پس از آن در پویش نذر خون با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" که از ابتدای محرم آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت شرکت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار