ادامه تورم افسار گسیخته ترکیه

معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نرخ تورم در این کشور در سال جاری میلادی به ۶۵ درصد خواهد رسید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حزب متبوعش (حزب عدالت و توسعه) ۲ دهه است که بر ساختار سیاسی این کشور حکمرانی می‌کنند. گرچه دولت وی در بسیاری از حوزه‌ها باعث ارتقای جایگاه بین المللی آنکارا شده است، اما اقتصاد همچنان پاشنه آشیل این کشور محسوب می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، جودت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دولت انتظار دارد میزان تورم در کشور تا پایان سال جاری میلادی به ۶۵ درصد برسد. 

وی افزود: براساس داده‌های آماری از اقتصاد ترکیه، در ماه اوت میزان تورم در کشور به نزدیک به ۵۹ درصد رسیده است. برآورد دولت این است که میزان تورم تا سال ۲۰۲۶ به ۸.۵ درصد کاهش یابد که هدف اصلی ماست. 

این مقام ترک با اشاره به سایر آمار‌های اقتصادی کشور گفت: پیشبینی می‌شود رشد اقتصادی ترکیه در سال ۲۰۲۴ چهار درصد باشد. رشد اقتصادی برای سال‌های ۲۰۲۵، ۴.۵ درصد و برای سال ۲۰۲۶ به ۵ درصد خواهد رسید. 

وی در پایان پیرامون شرایط صادرات کالا و خدمات کشور افزود: برآورد ما این است که میزان صادرات ترکیه در سال جاری میلادی به ۲۵۵ میلیارد دلار برسد. این میزان در سال ۲۰۲۶ به بیش از ۳۰۲ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. 

گرچه تورم بالا باعث نارضایتی عمومی در ترکیه شده است، اما حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان توانست در انتخابات ریاست جمهوری کمال قلیچدار اوغلو، رهبر احزاب مخالف را شکست دهد و برای یک دوره دیگر بر سکان ریاست کشور تکیه زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
خدا بدتر ش کند
آخرین اخبار