اعلام ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر

ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر با شعار همه خادم الرضاییم انیس النفوس، اعلام شد.

طالبی، دبیر ستاد برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی گفت: ۲۸۵ برنامه در استان خراسان رضوی برای این دهه انتخاب شده که ۱۷۱اعلام  بوده و مهمترین آن برپایی موکب‌های فرهنگی و ارائه خدمت در این حوزه است.

او با اشاره به فعالسازی بخش فرهنگی کارگروه ملی زیارت افزود: چهار کارگروه تخصصی در برنامه‌های دهه آخر صفر فعالیت خواهند کرد و امسال توجه و اهتمام بیشتری برای آگاه سازی زایران از مساله حجاب، خواهیم داشت.

دبیر ستاد برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به تاکید تولیت آستان قدس رضوی به سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، ادامه داد: گردهمایی بزرگ حافظان و قاریان قرآن یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این دهه است.

طالبی با بیان اینکه شعار امسال ما " همه خادم الرضاییم انیس النفوس" خواهد بود، افزود: همایش علما و فرهیختگان اهل سنت از سراسر کشور نیز سه شنبه هفته جاری در مشهد برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی تصریح کرد: برنامه‌هایی که برای سطح شهر تدارک دیده ایم فقط مربوط به حریم حرم مطهر رضوی نیست و در سطح شهر مشهد پراکنده است و بنیاد کرامت رضوی هم بخشی از خدمتگذاری در این ایام را انجام می‌دهد.

طالبی، فعالسازی کانون‌های خدمت در مجتمع‌های بین راهی، حمایت از ۲۴۰ تشکل خدمت رسان روضه‌های خانگی و برنامه‌های فرهنگی و توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در میان زایران رضوی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

وی اولین وظیفه خدام در حرم مطهر را تسهیل زیارت زایران در ایام پایانی ماه صفر دانست و گفت: روزانه دست کم ۴۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر انجام می‌شود که در ایام پایانی ماه صفر به طور قطعی این آمار میلیونی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار