وزیر خارجه عراق چهارشنبه به تهران خواهد آمد

وزیر خارجه عراق اعلام کرد برای گفتگو در خصوص توافق امنیتی میان تهران و بغداد چهارشنبه به ایران خواهد آمد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز سه شنبه گفت که فردا چهارشنبه به تهران سفر خواهد کرد. او تاکید کرد بغداد توافقنامه امنیتی را که با دولت ایران منعقد شده است، اجرا می‌کند.

به گزارش شفق نیوز، او این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی با الکساندر چلنجر، همتای اتریشی که در حال حاضر از بغداد بازدید می‌کند، بیان کرد. در این کنفرانس از حسین درباره احتمال آغاز عملیات نظامی نیرو‌های ایرانی علیه احزاب و تروریست‌های جدایی طلب کرد در اقلیم کردستان پرسیده شد، وی پاسخ داد: فردا به تهران سفر خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه روابط ایران و عراق قوی،گسترده و تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و تجاری است، افزود: اما این بدان معنا نیست که مشکلاتی بین دو کشور وجود ندارد بلکه این مشکلات از طریق مذاکره حل می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق همچنین با اشاره به اینکه موضوع حضور تروریست‌های جدایی طلب در کردستان عراق به ۵۰ یا ۴۰ سال پیش برمی‌گردد، افزود: ما دو موضوع با کشور‌های همسایه داریم. سیاست عراق بر اساس قانون اساسی این کشور استوار است و به هیچ گروه یا حزبی اعم از غیرعراقی یا عراقی اجازه حمله به کشور‌های همسایه را نمی‌دهد.

او ادامه داد: در حال مذاکره با طرف ایرانی هستیم و بر اساس توافقی که بین دولت عراق و دولت ایران منعقد شد، اقدامات لازم برای خروج گروه‌ها (تروریست‌های جدایی طلب در اقلیم کردستان)  انجام شد. آن‌ها از به مرز ایران به نقاط دورافتاده در اعماق اقلیم کردستان عراق اعزام شدند.

وزیر امور خارجه عراق در پایان سخنان خود گفت که از طرف ایرانی انتظار داریم که علیه کردستان عراق از تهدید استفاده نکند. این درخواست وزیر خارجه عراق به این دلیل است که تهران در پایان ماه اوت هشدار داد که اگر عراق به تعهد خود مبنی بر خلع سلاح جدایی طلبان کرد حاضر در منطقه کردستان عراق تا ۱۹ سپتامبر احترام نگذارد، مسئولیت حفظ امنیت خود را بر عهده خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار