۸۷۰ کودکستان زیرمجموعه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

هم‌اکنون ۸۷۰ کودکستان در استان چهارمحال و بختیاری زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد.

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۷۰ کودکستان در استان زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: ۶۳۰ کودکستان تطبیق مجوز دادند.

وی افزود: هم‌اکنون کودکستان‌های استان زیرمجموعه سازمان ملی کودک از پارسال فعال شدند و تمام مهد‌های کودک زیر نظر بهزیستی و پیش دبستانی‌های زیرنظرآموزش و پرورش تحت عنوان کودکستان قرارگرفتند.


بیشتر بخوانید


محمودی اضافه کرد: در طرح تطبیق مجوز که از پارسال شروع شد، مهدکودک و کودکستان‌ها که در گذشته زیرنظر بهزیستی فعالیت داشتند باید مجوز‌های خود را با سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق مجوز دهند و یا مهد‌های کودکی که تعطیل و غیرفعال بودند برای فعالیت مجدد نیاز به تطبیق مجوز‌های خود با آموزش و پرورش دارند.

وی ادامه داد: صدور مجوز فعالیت برای سال تحصیلی جدید انجام نشده و تطبیق مجوز‌ها در دست انجام است.

محمودی اظهار کرد: در حال حاضر کودکستان‌ها و مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی براساس مجوز‌های گذشته ثبت‌نام داشتند (مراکزی که دخترانه بودند، فقط دخترانه ثبت‌نام دارند و یا بالعکس و تنها مهد‌ها و مراکزی که مجوز ثبت‌نام و آموزش دختر وپسر را داشتند امکان ثبت‌نام از هر ۲ گروه دارند) و در غیر این صورت باید منتظر تطبیق مجوز صدور مجوز جدید برای ثبت‌نام باشند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار نوآموز در مراکز کودکستان‌ها و پیش ثبت نام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.