مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی مهمترین اصل برای دانش آموزان به شمار می‌رود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مهارت‌آموزی به جای مدرک گرایی در کنار علم‌آموزی مهمترین اصل برای دانش آموزان به شمار می‌رود و مهارت‌آموزی اولویت آموزش و پرورش باشد.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی که همزمان با ۲هزار مدرسه در کشور با حضور رییس جمهور انجام شد، افزود: ملت ایران با هوشیاری خود نشان داد این کشور جای جولان دشمنان نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی برنامه‌ها در آموزش و پرورش اظهار داشت: مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در کنار علم آموزی مهمترین اصل برای دانش آموزان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه علم و مهارت مانند تعلیم و تربیت به عنوان ۲ بال به شمار می‌روند، تاکید کرد: معلمان باید در زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همراهی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


حیدری احیای دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت معلم‌تزار انقلاب اسلامی را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی با اشاره به جمعیت ۱۹۴ هزار نفری دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تعلیم و تربیت این جمعیت دانش‌آموزی به معلمان توانمند نیاز است که رسیدن به این هدف تنها با احیا و تقویت دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر است.

استاندار چهار محال و بختیاری ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمان حاضر فضاسازی خوبی برای جذب در دانشگاه فرهنگیان انجام شده و امید می‌رود با پرورش معلمانی توانمند ضمن برداشتن بارسنگین تعلیم و تربیت در جامعه برداشته و تحولی که مد نظر است محقق شود.

وی همچنین جذب مربی پرورشی را از دیگر ضرورت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: توجه به بحث‌های پرورشی دانش‌آموزان در شرایطی که دشمن هر لحظه برای قشر جوان جامعه برنامه جدیدی تعریف می‌کند کار ارزشمندی به شمار می‌رود.

حیدری ریشه‌کنی بی‌سوادی را از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: بی‌سوادی شایسته این ملت نیست و همه آحاد جامعه باید خود را در ریشه‌کن کردن این معضل سهیم بدانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری از میان برداشتن مدرسه‌های کانکسی و خشتی و گلی از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم است که برای تحقق این راهبرد همکاری خیران مدرسه‌ساز ضروری است.

حیدری ادامه داد: با همت دولت و همراهی خیران مدرسه ساز باید انقلابی در مدرسه‌سازی انجام شود همان‌طور که تاکنون در دولت سیزدهم کار‌ها و گام‌های مهمی انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت تقویت مدرسه‌های دولتی گفت: کسی که بضاعت مالی ندارد نباید از تحصیل محروم شود.

وی یکی از راه‌های ارتقای بهره‌وری را کیفیت بخشی به آموزش‌ها عنوان کرد و دولت سیزدهم به درستی در این مسیر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.