بهره برداری از ۴۲ فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با سراسر کشور و افتتاح ۲ هزار فضای آموزشی در آیینی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور، در چهارمحال و بختیاری نیز ۴۲ طرح آموزشی و ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید روز یکشنبه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با افتتاح ۲ هزار مدرسه برای آغاز سال تحصیلی جدید ۳۹ مدرسه، ۲ سالن ورزشی و یک خوابگاه در استان بهره‌برداری شد.

سلمان کارگر روز یکشنبه در آیین بهره‌بردای از طرح‌های آموزشی افزود: با بهره‌برداری از این مدارس ۱۲۹ کلاس درس در استان به فضای آموزشی افزوده شد و پنج هزار دانش‌آموز از این کلاس‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: برای احداث و تکمیل مدارس و طرح‌های آموزشی جدید نیاز به همت و تلاش خیران است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای آسفالت و ایزوگام مدارس بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که این اعتبارات براساس سرانه دانش‌آموزی در مدارس توزیع و هزینه شد.

کارگر افزود: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان فعال است، که با توجه به سردسیر بودن استان و ناایمن بودن سیستم گرمایشی ۴۲۰ مدرسه امسال ۳۰۰میلیارد ریال اعتباربرای استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی ۳۵مدرسه هزینه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون تعدادی از مدارس استان از سیستم گرمایشی بخاری استفاده می‌کنند که ایمن‌سازی وسایل گرمایشی برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.

وی به اجرای طرح شهید پناهی برای حذف مدارس کانکسی اشاره کرد و گفت:اجرای این طرح نیازمند تامین واختصاص زمین است که هم‌اکنون در برخی مناطق این زمین تامین نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به آمادگی مدارس و همچنین کادر آموزشی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: کلاس اولی‌ها ۲۹شهریورماه در مدارس حاضر خواهند شد و جشن شکوفه‌ها برگزار می‌شود.

افشین امیریان افزود: از اول مهرماه نیز فرایند حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف آغاز خواهد شد و همه زیرساخت‌ها برای حضور دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: با بازگشایی مدارس و کلاس درس شور ونشاط به جامعه باز گردانده خواهد شد.

امیریان افزود: از ابتدای شهریورماه پروژه مهر و کارگروه آماده‌سازی و بازگشایی مدارس فعال شده است.

وی به اجرای طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس اشاره کرد و گفت: امسال این طرح در ۲مرحله در تعطیلات عید نوروز وایام تابستان در استان اجراشد.

به گفته وی، برای آغاز سال تحصیلی جدید امکانات و تجهیزات مورد نیاز به مدارس ارسال شده و اول مهر حضور دانش‌آموزان باکمترین مشکل خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار