معاون وزیر صمت:

تولید مواد معدنی افزایش می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم تولید مواد معدنی کشور امسال در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سفر به خواف گفت: معادن سنگ آهن سنگان از نظم، نظام و قاعده برخوردار است که امید است طرح‌های توسعه و افزایش سطح تولید محقق شود.

موثقی‌نیا گفت: معادن باید به طرح‌های محیط‌زیستی نگاه جدی‌تری داشته باشند و انتظار می‌رود در سفر بعدی به این منطقه آمار پیشرفت داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید، محور اصلی فعالیت‌های وزارت صمت و سازمان ایمیدرو است.

موثقی‌نیا عنوان کرد: در جهت رشد قابل توجه تولید مواد معدنی با کاهش مشکلات موجود و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود و امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود برخی از مشکلات واحد‌های معدنی نظیر قطعی برق و محدودیت‌های احتمالی ناشی از تأمین گاز در زمستان امسال سعی می‌شود با بهره‌برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود رشد تولید مواد معدنی کشور محقق شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: اجرای طرح دوبانده‌سازی محور سنگان خواف به تربت‌حیدریه طی سنوات قبل بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به‌نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به‌خوبی عمل کردند، ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند لذا در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارت‌خانه و سرمایه‌گذاران روند اجرای طرح فوق سرعت یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.