اجرای طرح مکمل‌یاری و آهن‌یاری در مدارس استان کرمانشاه

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح مکمل‌یاری و آهن‌یاری در مدارس استان ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه خبر داد.

شیرزاد احسان‌خواه رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش پرورش استان کرمانشاه گفت : امسال وزارت بهداشت با تخصیص اعتبار به استانها، معاونت بهداشتی موظف به تهیه ویتامین D و قرص آهن برای دانش‌آموزان شده است.

رییس اداره سلامت آموزش پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، افزود: از این تعداد حدود نیمی از آن‌ها که شامل دختران متوسطه اول و دوم هستند تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: در این طرح که فقط برای دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم اجرایی می‌شود ۱۶ عدد قرص در مدت ۱۶ هفته در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد که دانش‌آموزان باید این قرص‌ها را با معده خالی مصرف کرده و برای کارایی بیشتر پس از آن یک میوه حاوی ویتامین C مثل پرتقال یا نارنگی بخورند.

وی در خصوص ضرورت اجرای این طرح به کوهستانی بودن استان و سن بلوغ در این دختران اشاره کرد و افزود: کمبود آهن منجر به دیگر بیماری‌ها می‌شود از همین رو این امر ضرورت دارد.

احسان خواه تصریح کرد: برای دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم قرص ویتامین دی در نظر گرفته شده چرا که بحث آپارتمان نشینی مانع از نور طبیعی بر بدن می‌شود، این امر با هدف ارتقا سطح جسمی دانش آموزان، جلوگیری از افت تحصیلی پیگیری شده است.

وی گفت: طرح مکمل‌یاری به مدت ۱۶ هفته در مدارس اجرا می‌شود هر ماه یک عدد قرص یعنی به هر نفر در طول سال تحصیلی ۹ عدد قرص ویتامین D داده می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به جذب بهتر قرص‌های ویتامین D در صورت مصرف به همراه یک غذای چرب، گفت: توصیه می‌شود دانش اموزان روزی که قرار است این قرص‌ها را دریافت کنند، حتما یک لقمه چرب به عنوان میان‌وعده به همراه داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.