ضمیر کابلوف:

ایران جای آمریکا در تروئیکای توسعه‌یافته برای افغانستان حضور دارد

ضمیر کابلوف گفت: ایران جای آمریکا را در تروئیکای توسعه‌یافته برای افغانستان گرفته است و گفتگوها در قالب گروه چهارگانه روسیه، چین، پاکستان و ایران به کار خود ادامه می‌دهد.

نماینده ویژه پوتین برای افغانستان با تأکید بر اینکه آمریکا به نشست فرمت مسکو دعوت نشده است گفت ایران جای آمریکا را در تروئیکای توسعه‌یافته برای افغانستان گرفته است.

ضمیر کابلوف، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان اعلام کرد گفت وگوهای تروئیکای توسعه‌یافته در مورد افغانستان که آمریکا نیز در آن شامل بود، عملاً از بین رفته است.

کابلوف به تاس گفت: ایران جای آمریکا را در این چارچوب گرفته است و گفتگوها اکنون در قالب گروه چهارگانه روسیه، چین، پاکستان و ایران به کار خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت روسیه از نمایندگان آمریکا برای حضور در نشست مشورتی فرمت مسکو برای افغانستان دعوت نکرده و برنامه‌ای نیز برای این کار نداشته است. 

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود در نشست فرمت مسکو قرار است کشورهای منطقه در مورد چگونگی کمک به افغانستان برای غلبه بر مشکلات کنونی در این کشور گفتگو کنند.

برچسب ها: طالبان ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.