آسفالت ۱۳ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - میرجاوه آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: آسفالت ۱۳ کیلومتر از قطعه یک بزرگراه زاهدان - میرجاوه با هدف رشد ترانزیت، تجارت و افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای آغاز شد.

مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : طول کلی این مسیر مهم ترانزیتی سیستان و بلوچستان ۸۴ کیلومتر است که عملیات ساخت بزرگراه در قطعه یک آن بطول ۱۹ کیلومتر از سال گذشته آغاز شد بطوریکه تا اسفند ماه همان سال ۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر آسفالت باند دوم در ادامه قطعه یک این مسیر، بطول ۱۳ کیلومتر آغاز شده تا شاهد توسعه شبکه راه‌های سیستان و بلوچستان با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به مسیر‌های مرزی، افزایش درآمد‌های ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سفر باشیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد، گفت: برای اینکه تمام راه‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و به شاخص‌های میانگین کشوری برسیم، باید حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های استان اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه تمام کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیر‌های حوزه زیر پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان فعال است، خاطرنشان کرد: در همه مسیر‌های استان بهسازی راه‌ها درحال اجراست و این استان به کارگاه بزرگ راه و توسعه بزرگراه تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.