مانور روز ایمنی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور مانور ایمنی و بهداشت‌کار در نقاط مختلف این استان برگزار شد.

 روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی بیان کرد: در آستانه فرارسیدن هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشانی،  بازرسان کار سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌های وظیفه مدار در حوزه ایمنی از کارگاه‌های ساختمانی و طرح‌های عمرانی بازدید کردند.

وی افزود: در این مانور، بازرسان کار مواردی در خصوص رعایت حفاظت فنی و بهداشت‌کار کارگاه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت مشاهده نقص، آن را به کارفرما ابلاغ می‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در این راستا امروز کارگاه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان در سایت تفتان شهر مورد بازرسی قرار گرفت.

سلامی ادامه داد: بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد، بااین‌وجود با اعمال نظارت ویژه همکاران ما در اداره بازرسی کار و همکاری کارفرمایان و پیمانکاران، خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر، شاهد کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در سطح استان بودیم.

وی افزود: این عملکرد چشمگیر باعث شد تا اداره بازرسی کار استان سیستان و بلوچستان در ارزیابی‌های وزارت متبوع، در جمع اداره‌های برتر بازرسی کار کشور در سال گذشته قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: شرکت در جلسات کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت‌کار و تجلیل از کمیته‌های فعال و مسئولین ایمنی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی در استان برگزار خواهد شد.

سلامی گفت: برابر آیین‌نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار، کارگاه‌هایی که دارای ۲۵ نفر کارگر باشند، کارفرما مکلف است کمیته‌ای به نام کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار در کارگاه را تشکیل دهد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت‌کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم‌سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت‌کار در کارگاه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.