وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی:

ظرفیت خدمت به زائران رضوی با افتتاح طرح های گردشگری افزایش می‌یابد

ضرغامی گفت: با افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی ظرفیت خدمت به زائران رضوی افزایش خواهد یافت.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی که همزمان با سراسر کشور به‌صورت وبیناری برگزار شد با بیان این مطلب، افزود: امیدواریم این طرح‌ها خدمات با کیفیت و ارزان به زائران حرم مطهر رضوی ارائه کنند.

همچنین در این آیین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گزارشی از طرح افتتاحی خراسان رضوی ارائه کرد و گفت: ۱۹ طرح گردشگری خراسان رضوی برای هفته گردشگری در این استان آماده افتتاح شده است.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: این طرحها شامل پنج هتل، یک هتل آپارتمان، یک مرکز تفریحی سرگرمی، سه اقامتگاه بومگردی و ۹ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است که در شهرستان‌های مشهد، تربت جام، تایباد و کاشمر قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این طرحها ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

موسوی به اهمیت اشتغال‌زایی این طرحها اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرحها برای ۲۹۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادر شده از ابتدای سال تا امروز ۴۵ مورد و ارزش ریالی آن‌ها ۲۴هزار میلیارد ریال است، اشتغال ناشی از صدور مجوزهای گردشگری در این مدت نیز یکهزار و ۳۰۰ نفر بوده است.

خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در حوزه صنعت گردشگری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.