امام جمعه قم:

جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت در برابر دولت‌های استکباری است

آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: امروز جهان اسلام نیازمند وحدت و جمهوری اسلامی ایران منادی این وحدت در برابر دولت‌های استکباری است.

 آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،گفت: دفاع مقدس، مقطعی بی نظیر در تاریخ ایران و مایه افتخار و اقتدار ایران اسلامی است. 

او جنگ تحمیلی را یک کارزار نابرابر علیه ملت ایران خواند و افزود: نسل‌های امروز و آینده باید بدانند که پیشینیان شما وارد یک جنگ نابرابر شدند و اگر هر ملت دیگری در این کارزار بود قطعاً شکست می‌خورد.

خطیب جمعه قم خاطر نشان کرد: ایمان و اعتقاد مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و اراده الهی باعث شد که ملت ایران در مقابل قدرت‌های شیطانی ایستادگی کند و نگذارد حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: امروز درس‌های مقاومت ۸ سال دفاع مقدس به جهانیان صادر شده است و مستضعفان عالم با روح جهادی دوران دفاع مقدس، جان تازه‌ای گرفتند که این کار بزرگ ملت ایران بود. 

او تصریح کرد: تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد که در دوران حکام گذشته بخش‌هایی از کشور به متجاوزان بخشیده می‌شد، اما در ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران با دست خالی نگذاشتند حتی ذره‌ای از خاک این میهن به دست مهاجمان بیفتد. 

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم و امام صادق (علیهما السلام) گفت: امروز جهان اسلام به یک وحدت ملی و مذهبی نیازمند است و جمهوری اسلامی ایران منادی این وحدت در برابر دولت‌های استکباری است.

او افزود: وجود دو میلیارد جمعیت مسلمان و ۵۰ کشور اسلامی و حضور مسلمانان در اقصی نقاط جهان، سرمایه بزرگی است که می‌تواند در کنار یکدیگر به یک امت بزرگ اسلامی و قدرت جهانی تبدیل شود.

 آیت الله اعرافی هفته وحدت را فرصتی برای گفتمان و تعامل هرچه بیشتر کشور‌های اسلامی با یکدیگر عنوان کرد و تصریح کرد: باید با احترام به اعتقادات یکدیگر نقاط مشترک را تقویت کنیم تا بتوانیم در برابر دولت‌های استعمارگر به یک قدرت واحد تبدیل شویم. 

خطیب جمعه قم با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ و قرار گرفتن کشورمان جزو ۱۰ کشور سازنده ماهواره در جهان تاکید کرد: ملت ایران به وجود چنین متخصصان متعهدی افتخار می‌کند که در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های ظالمانه، توانستند به چنین دستاورد بزرگی دست پیدا کنند. 

آیت الله اعرافی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس بر مشارکت گسترده مردم در این عرصه تاکید کرد و یادآور شد: ملت ایران در این انتخابات هم با حضور باشکوه و انتخاب افراد اصلح و شایسته، عشق و علاقه خود را به آرمان‌های حضرت امام (ره) و نظام اسلامی به رخ جهانیان خواهند کشاند و دشمنان بیش از پیش در توطئه‌های خود منزوی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار