اعطای زمین به ۳۴ هزار خانواده فرزند آور ایرانی

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین به ۳۴ هزار خانواده ایرانی در طرح جوانی جمعیت خبر داد.

روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در آیین اعطای زمین به ۵۷۰ خانوار در آذربایجان‌غربی در ارومیه گفت: ۳۴ هزار خانوار در کشور در اجرای طرح جوانی جمعیت، صاحب زمین شده و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده که از این تعداد، ۲۰ هزار قطعه در هفته وحدت توزیع می شود.

وی اظهار کرد: برای این طرح ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین شهری تامین و فراهم شده است.

اکبری با بیان اینکه ساخت چهار میلیون مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی در کشور است، افزود: اعطای زمین به یک و میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آغاز شده و همزمان حجمی دیگر از زمین‌ها در حال آماده سازی برای اعطاست.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسکن و حمل و نقل از جمله مهمترین وظایف این وزارت‌خانه است که کشور را در مسیر حرکت به سمت توسعه و جوانی جمعیت قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ساخت منزلی که قابل سکونت و در شان خانواده ایرانی باشد، از اهداف این وزارت‌خانه است و امیدواریم با اعطای این اراضی بتوانیم در بحث تسهیلات، ساخت، اعطای پروانه، مصالح ضمن تخفیفات لازم را برای این خانواده‌ها آسان کنیم.

اکبری با تاکید بر لزوم بسترسازی برای تحکیم و مهربانی و عشق به خانواده گفت: ایرانی‌ها در کل جهان به خانواده دوستی و مردم این استان به دیار عشق، محبت و عطوفت زبان زد هستند.

وی هزینه این زمین‌ها را در حداقل‌ترین حالت ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با وجود کسری بودجه و مشکلات عدیده در این راستا تمامی سختی‌های این مسوولیت را قبول کرده و تمام قد از جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از اصلی‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: ساخت ایران قوی و ایران جوان اهمیت بسیاری برای دولت مردمی دارد و از این رو حامی این قانون در کشور است ودر حمایت از خانواده‌ها قد عَلم می‌کند.

اکبری با بیان اینکه بی توجهی به قانون جوانی جمعیت آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد، افزود: در هر جامعه‌ای اگر هرم سنی جمعیت به سمت پیری میل داشته باشد، شاید ۲۰۰ سال زمان لازم است تا جوانی جمعیت به آن جامعه بازگردد.

متقاضیان زمین و مسکن در صورت برخورداری از شرایط جوانی جمعیت می‌توانند با ثبت نام‌در این طرح از زمین‌های تخصیص یافته بهره‌مند شوند.

امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز به ۵۷۰ خانوار واحد شرایط جوانی جمعیت زمین جهت ساخت مسکن اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.