نماینده ولی فقیه:

تبیین اهداف قیام عاشورا باید پیوست مهم فرهنگی عزاداری‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بیان اهداف قیام عاشورا و معارف الهی یک پیوست مهم فرهنگی عزاداری‌ها در محرم محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ماه محرم را بهترین فرصت برای تبیین و تبلیغ آموزه‌ها و شعائر دینی دانست و گفت: باید در عزاداری محرم سخنرانی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد تا مبلغان علوم دینی از این ظرفیت مهم برای تبلیغ بیش از پیش معارف الهی استفاده کنند و مساجد را محور فعالیت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: بیان اهداف قیام عاشورا و معارف الهی یک پیوست مهم فرهنگی عزاداری‌ها محسوب می‌شود و باید این مهم مورد مطالبه تمام نخبگان و دستگاه‌های مهم فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویان در ارومیه خاطرنشان کرد: این که در ۲۰ شهرستان نیز همزمان با محفل انس با قرآن برگزار می‌شود یک ظرفیت بسیار مهم فرهنگی و مذهبی برای استان محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید یک سند قرآنی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود و شورای قرآنی نیز بیش از پیش فعال‌تر شوند.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی والیبال قهرمانی مردان آسیا و لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی این مسابقات افزود: باید برای ارائه موضوعات مهم فرهنگی و مذهبی از قالب‌های نو هنری بهره برد تا از ظرفیت این مسابقات برای تبلیغ شعائر دینی نیز استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: توجه به مقوله ورزش و برنامه‌های فرهنگی می‌تواند در تخلیه هیجانات کاذب و کاهش جرایم در سطح جامعه تاثیر بسزایی دارد.

ناصر عتباتی با اشاره به شایعه تخریب یک مسجد در ارومیه نیز افزود: هیچ گونه تخریبی نسبت به مجموعه مسجد صورت نگرفته بود بلکه ساخت و ساز غیر مجازی که در مقابل مسجد انجام شده بود و جان نمازگزاران را تهدید می‌کرد مورد تخریب قرار گرفته است.

وی همچنین بر نظارت دستگاه قضایی استان به موضوع ارائه تسهیلات جوانی جمعیت تاکید کرد و از برخورد با متخلفان در این موضوع خبر داد.

ارومیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را میزبانی می کند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در شهر ارومیه گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات در تمام ۲۰ شهرستان محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

رضا ابراهیمی افزود: کنفرانس وحدت اسلامی نیز در تاریخ ۱۸ مرداد با حضور هزار تن از علمای شیعه و سنی از ده کشور جهان در ارومیه برگزار می‌شود که کشور‌های روسیه گرجستان عراق ترکیه و سوریه از جمله کشور‌های شرکت کننده در این کنفرانس هستند.

سجاد بایرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا با حضور ۱۸ کشور در ارومیه خبر داد و گفت: این مسابقات ۲۵ مرداد تا ۵ شهریور برگزار می‌شود و تیم والیبال ارومیه به نیابت از تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقات حضور خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.