اصلاح ۳۸۸ کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها در شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری شهرستان اردبیل گفت: ۳۸۸ کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها در این شهرستان اصلاح شده است.

بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۷۷۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده افزود: در این مدت راهداران ۱۸۵ هزار متر مربع عملیات لکه گیری و رفع چاله انجام داده اند.

او با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته بیش از ۱۲ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها شن ریزی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران ۲ هزارو ۶۰۰ متر از راه‌های آسفالته را درزگیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در این مدت از تسطیح و رگلاژ بیش از ۳ هزار کیلومتر از حریم راه‌ها و جاده شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد:۱۸۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده است.

خیاوی در مدت یاد شده رفع افتادگی ۳۴۸ کیلومتراز شانه راه را در شهرستان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ۶۰۳ عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۲۰۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی، تخریب و توقف شده، ۸۳ مورد تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع، ۱۷۹ مورد توقف کار و اخطار به ساخت وساز غیرمجاز صادر و از ۱۴ مورد حفاری و درختکاری غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تنقیه و لایروبی ۱۵ دستگاه از پل‌ها، تعمیرات ۳ دستگاه از ابنیه فنی و پلها، تهیه و نصب ۲۱۰ عدد بازتاب، ارتقای ۶۰ متر حفاظ انجام شده، تعمیر ۴۱۳ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، ایمن سازی ۱۲ مورد از رمپ‌های ورودی و خروجی، انسداد ۳۸ عدد از راه‌های دسترسی غیرمجاز، رنگ آمیزی ۱۰ عدد از پایه تابلو‌ها و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی در مدت یاد شده از جابجایی ۹۸۴ هزار تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان خبرداد و بیان کرد: در این مدت ۶۸ هزار و ۶۱۲ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

او در ۶ ماهه گذشته جابجایی ۴۶۵ هزار نفر مسافر توسط ۲۱ شرکت مسافربری را در شهرستان اردبیل یادآور ش دو ادامه داد: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۹ هزار و ۱۶۳ سفر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۶۰۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در راه‌های شهرستان اردبیل اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده ۸۹۰ عدد تابلو‌های الزامی در راه‌ها نصب شده است.

خیاوی اظهارکرد: در ۶ ماهه گذشته راهداران ۶۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی، مجازی و پلاستیکی را تهیه، نصب و رنگ آمیزی و اصلاح کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار