نیویورک‌تایمز: بایدن به اسرائیل توصیه کرده وارد درگیری با حزب‌الله نشود

مقام‌های دولت آمریکا دشواری‌های درگیری با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال را به اسرائیلی‌ها گوشزد کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شده بودند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله حمایت می‌کنند. بایدن و دستیاران ارشد او از اسرائیل خواسته‌اند از انجام هر گونه حمله گسترده به حزب‌الله که این گروه قدرتمند را وارد درگیری با اسرائیل کند خودداری کنند. 

به نوشته این روزنامه، مقام‌های آمریکایی از این جهت نگران‌شده‌اند که بعضی از اعضای تندروتر کابینه جنگی نتانیاهو با اقدام علیه حزب‌الله همزمان با عملیات علیه حماس موافق ستند.  مقام‌های دولت بایدن دشواری‌های درگیری با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال را به اسرائیلی‌ها گوشزد کرده‌اند. 

دو روز پیش هم پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که «جو بایدن» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» گفته که نگران پیوستن حزب‌الله به درگیری‌های غزه است.

آکسیوس در ادامه نوشت: «شورای جنگ اسرائیل به بایدن اطلاع داد که هیچ طرحی برای پس از جنگ وجود ندارد و تمرکز بر ضدحمله است».به گفته منابع آمریکایی و صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو نیز به بایدن گفته که تلاش برای ازبین بردن حماس در نوار غزه، ممکن است سال‌ها طول بکشد.تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از گالانت گزارش داد: «حزب‌الله ده برابر حماس قوی‌تر است. باید بیمارستان صحرایی در شمال ایجاد کنیم».

از سوی دیگر، نشریه «تایمز» نیز نوشت که رئیس جمهور آمریکا در دیدار خصوصی که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته، حمایت خود از حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده است.بایدن همچنین در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت به واشنگتن، گفت که در رایزنی با مقامات رژیم موقت صهیونیستی، چیزی درباره ورود آمریکا به جنگ در صورت پیوستن رسمی حزب‌الله به درگیری‌ها نگفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۵۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
حالا می شود فهمید که ابر قدرتی ایران در غرب آسیا یعنی چه؛ یعنی بازگشایی رفع و عقب نشینی آمریکا از جنگ همه جانبه و عدم شروع ساعت صفر و عدم حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل در عین لفاظی های سیاسی آمریکا.....
Iran (Islamic Republic of)
حرفهای پنهان
۱۲:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
نمیدانم قراره چه معادلاتی رقم بخوره اما هر گروهی هرچه زودتر به داد این ملت مظلوم بخصوص کودکان بی گناه برسد واقعا کار خدایی کرده است تصاویر قتل این کودکان آدم رو زجر میده حالا بقیه جنایت‌ها پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
نمیشه یکی از سران ما هم به حزب الله بگوید یک خورده بدنت با بدن اسرائیل بخارون
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۵۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار، عاجز و ناتوان در این مدت 15 روز به اسم جنگ و مبارزه با حماس بیش از 5 هزار نفر مردم غزه را قتل کردند بیش از 1/4میلیون نفر در غزه آواره کردند و همچنان نیز ادامه می دهند شرم آور و تاسف بار است.
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
سران بی ادب آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار و به همراه سران بی ادب رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار در این مدت 15 روز در جنگ نوار غزه ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
صهیونیستها هر چه سریعتر برگردند به همان قبرستانی که از آن امده اند
Germany
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
اصلا اينها يهودى هاى زمان موسى نيستن! اينا زمان هيتلر يه عده يهودى از سرتاسر اروپا بودن بلند شدن رفتن اسراييل زاد و ولد كردن اسمشون گذاشتن اسراييلى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
از این به بعد اگه آمریکا و اروپا در مورد حقوق بشر حرف بزنه باید بزنند دهنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
ما فکر میکردیم این بایدن یه کم احمقه ولی حالا می بینیم خیلی احمقه !!!! چون به اسرائیل میگه وارد درگیری با « حزب الله » نشو ، یعنی نمی دونه که اسرائیل خیلی وقته وارد درگیری با حزب الله شده ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مارادو
۰۹:۳۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
آمریکا جرات وارد شدن در جنگ غزه را ندارد چون دودمانش در منطقه به باد خواهد رفت .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۹:۲۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
اولا قدرت حزب الله بیش از یکصد برابر قدرت حماس است.
موضوع دیگر اینکه حزب الله در محاصره نیست و رساندن تسلیحات به حزب الله ممکن و آسان است. موضوع دیگر اینکه حزب الله موشکهای نقطه زن با سر جنگی سیصد تا پانصد کیلویی دارد که با دو سه فروند آن یک پالایشگاه یا نیروگاه ۱۰۰ درصد نابود می‌شود.در حالیکه سر جنگی موشکهای حماس،بین ۱۰ تا ۵۰ کیلو است و چندان قدرت تخریب ندارد.
حزب الله این توان را دارد که در کمتر از یکساعت اسرائیل را فلج کند. کافی است دو نیروگاه و دو پالایشگاه و تاسیسات آب شیرین کن را هدف قرار دهد. اسرائیل فلج خواهد شد. و این مطلب را کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی به خوبی می‌دانند.
ایران نیز آماده است تا در صورتی که ذخایر موشکی چند هزار فروندی حزب الله مصرف شود ، آنها را جایگزین نماید.
اما ای کاش کشورهای مصر و اردن و عربستان حد اقل یک آماده باش نظامی اعلام می‌کردند! غیرت کجاست ؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
صد برابر چیه قدرت حزب الله لبنان از قدرت کل امریکا و اسراییل و اورپا چهل برابر بیشتر است کافی است حزب الله وارد جنگ شود یک روزه امریکا را فتح و آزاد می‌کند
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
اقای 10:26دقیقه همین حرفهای تو خالی را میزنید که روزگارمون این میشه .ما که پیشرفته ترین جنگنده هامون مال 100سال پیش امریکاست .چرا اینقدر ادعا میکنید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۰۹:۱۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
بایدن خطاب به قاتل سریالی کودکان مظلوم غزه : مردک ابله چقدر دهنت بوی گند الکل میدهد, حالم را بهم زدی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
کاش حزب الله بزنه داغونشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
اسرائیلی ها خودشون باعث نابودی خودشان خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
ان شاءالله هر جفتتون به زودی غرق تو خون های به ناحق ریخته بشید و بپیوندید به سلفتون فرعون ملعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
لعنت بر بایدن خرفت ودیوانه ،پیروزی از آن فلسطین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
بایدن مترسک و کودن چی میفهمه.
آخرین اخبار