طرحهای نیمه‌تمام ورزشی گناباد به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی این شهرستان مورد نیاز است.

علی اصغر اکبری گفت:‌ حدود ۱۰ طرح شاخص نیمه تمام ورزشی در مناطق شهری و روستایی گناباد وجود دارد که از جمله آنها می توان به خانه جوان این شهر و گود ورزشهای باستانی سردار شهید سلیمانی روستای «بیلند» و سالن های ورزشی روستاهای سنو و باغ آسیا اشاره کرد.

وی ادامه داد:‌ عملیات احداث گود ورزشهای باستانی روستای بیلند گناباد به عنوان بزرگترین گود ورزشهای باستانی شرق کشور با وسعت یک هزار و ۳۰۰ متر و ظرفیت حدود یک هزار نفر از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون برای اجرای آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران تامین و پرداخت شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد تصریح کرد:‌ گود ورزشهای باستانی شهید سلیمانی روستای بیلند این شهرستان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون مرحله نخست آماده بهره‌ برداری و پنج میلیارد ریال برای تکمیل مراحل بعدی آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد:‌ با وجود این که ساختمان "خانه جوان" شهرستان گناباد در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان نخستین خانه جوان استان خراسان رضوی افتتاح شد ولی به دلیل تکمیل نبودن امکانات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

اکبری با بیان اینکه ساخت "خانه جوان" گناباد در زمینی به وسعت ۶۶۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۷ آغاز شد، افزود: این طرح هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما هنوز زیرساختهای آب،‌ برق، گاز، تلفن، کف سازی و سایر تجهیزات مورد نیاز آن تامین نشده است.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرحهای ورزشی در دولت سیزدهم

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: از مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار که از ابتدای دولت سیزدهم برای اجرای طرحهای ورزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تخصیص یافته، تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن در یک سال گذشته محقق شده است.

وی از جمله این طرحها به احداث هفت چمن مصنوعی روستایی،‌ سالنهای بدنسازی در شهرهای گناباد و کاخک از توابع این شهرستان، تکمیل گود بزرگ ورزشهای باستانی روستای بیلند و غیره اشاره کرد.

اکبری بیان کرد:‌ پنج چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستاهای «سقی» ،‌ کلات،‌ باغ آسیا و شهرهای روشناوند و کاخک از توابع گناباد در دست احداث است که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و ۴۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات بنیاد علوی بدین منظور تخصیص یافت.

وی گفت: چهار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات بنیاد علوی برای تامین کف پوش سالن ورزشی گناباد طی سالجاری تخصیص یافت.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: باشگاه بزرگ و مجهز ورزشی "ضربان" این شهرستان با تجهیزات کامل بدنسازی،‌ ماساژ درمانی، حرکات اصلاحی، بیلیارد، چمن مصنوعی جهت تمرینهای هوازی و غیره با صرف اعتبار ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال احداث است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت:‌ با هدف افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت عمومی افزون بر ۵۰ برنامه در هفته تربیت بدنی در این شهرستان در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به رقابتهای فوتبال و فوتسال، تنیس، کوهنوردی،‌ ورزشهای زورخانه ای،‌ شنا، شطرنج، بازیهای بومی و محلی،‌ طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران، همایش پرواز بادبادکها، ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار و همایش تجلیل ۲۸ نفر از مدال آوران و نخبگان جوان اشاره کرد.

۲۶ مهر تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی در کشور نامگذاری شده است.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته و ۲ برابر این میزان به صورت غیر سازمان یافته در قالب ۲۸ هیات ورزشی در شهرستان گناباد فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب ها: ورزش ، طرح نیمه تمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار