توزیع گوشت گرم در کالابرگ راهی برای تنظیم بازار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع گوشت گرم گوساله و گوسفند در کالابرگ راهکاری برای تنظیم بازار محسوب می‌شود.

افشین صدردادرس گفت: با توجه به گستره واردات، تولیدکنندگان داخل برای فروش محصول با مشکلاتی روبرو هستند. 

او با اشاره به راهکارهای اساسی در جهت تنظیم بازار گوشت قرمز افزود: اگر مسئولان بتوانند قیمت‌ها در سطح بازار و خرده فروشی‌ها را کنترل کنند، تنظیم بازار محقق می‌شود.

صدردادرس ادامه داد: اکنون گوشت منجمد گوساله در کالابرگ عرضه می‌شود، اما می‌توان با عرضه گوشت گرم این شرایط را فراهم آورد که مردم به آن دسترسی بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با احتساب نرخ دام زنده، قیمت منطقی هرکیلو گوشت قرمز ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه نهاده‌ها ۷۵ درصد هزینه‌های تولید را شامل می‌شوند، گفت: کاهش قیمت نهاده‌ها در هزینه‌ تمام شده تولید و قیمت نهایی محصول تاثیر بسزایی دارد‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
در خصوص کمبود و گرانی گوشت قرمز با توجه به آزاد سازی یارانه ها و افزایش قیمت نهاده ها در سال 1400و 1401و از طرف دیگر خشکسالی سبب ذبح 60 تا 70 در صد دام مولد در در دامداری های روستایی و 30 تا 40 درصد در دامهداری های صنعتی گردید و در واقع می توان گفت که علت اصلی گرانی گوشت عرضه کم دام زنده به بازار به دلیل کاهش دام مولد و به طبع آن کاهش عرضه می باشددلیل این مدعا اینکه در سال 1401 متوسط قیمت خوراک دام در سال 1402 بیشتر و در حالی که قیمت در سال 1402 در وزن زنده حدود سه برابر سال 1401 می باشد و می توان گفت که دامی وجود نداردکه تولید داشته باشیم .
آخرین اخبار