وزارت بهداشت غزه نسبت به بروز «فاجعه» در بخش درمان هشدار داد

وزارت بهداشت غزه بار دیگر خواستار تامین سوخت برای برق بیمارستان‌ها در این منطقه شد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با توجه به توقف کار مولد‌های اصلی برق در دو بیمارستان غزه، گفت که یک فاجعه در انتظار مراقبت‌های بهداشتی است.

به گزارش الجزیره، القدره هشدار داد که اگر سوخت بیمارستان اندونزی و بیمارستان الشفا بلافاصله برای فعال نگه داشتن ژنراتور‌ها تامین نشود، «عواقب ویرانگری» در پیش خواهد داشت.

وی افزود: «ما از جامعه بین‌المللی که هنوز ساکت است، می‌خواهیم که قوانین بشردوستانه بین‌المللی خود را اجرا کند... برای محافظت از غیرنظامیان، کودکان، زنان، کادر پزشکی و تأسیسات، و همچنین پناهگاه‌هایی که مکرراً گلوله باران شده‌اند».

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر اعلام کرد ۱۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه از کار افتاده است. بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین، تنها بیمارستان مربوط به بیماران سرطانی در غزه بود که پس از اتمام سوخت مجبور شد فعالیت خود را متوقف کند. در پی این رخداد، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ۴ بیمار سرطلانی بر اثر توقف فعالیت بیمارستان دوستی ترکیه جان خود را از دست دادند.

افزون بر این، جمعیت هلال احمر فلسطین نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از هدف قرار گرفتن یک آمبولانس خود توسط نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داد. جمعیت هلال احمر می‌گوید تیم این سازمان مشغول انجام «ماموریت بشردوستانه» یعنی انتقال شهدا و مجروحان بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار