دولت‌های اسلامی وارد عرصه دفاع از مردم غزه شوند

امام جمعه بوشهر گفت: دولت‌های اسلامی با تمام توان وارد عرصه دفاع و حمایت از مردم نوار غزه شوند چرا که براساس موازین اسلامی در چنین موقعیتی حمایت از مردم مظلوم واجب و سکوت در برابر جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی حرام است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس گفت: در تاریخ جنگ‌ها هیچگاه نشده که کشور مهاجم بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار دهد.

وی بیان کرد: رژیم کودک کش صهیونیستی به صراحت اعلام کرد بیمارستان‌ها و اطراف آن را مورد حمله قرار می‌دهد و این جنایت در طول تاریخ بی نظیر است که زنان و کودکانی در مرکز‌های مورد تهاجم قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: وقتی یک غریق در حال نابودی است به همه چیز چنگ می‌زند و حمله بیملرستان‌ها نیز نماد بارزی از عجز و ناتوانی اسراییل است.

صفایی بوشهری افزود: برخی از دولت‌ها نیز از ترس آمریکا و انگلیس سکوت کرده و در صحنه عمل هیچ کمکی به مردم فلسطین نمی‌کنند که باید به این سکوت پایان دهند.

امام جمعه بوشهر گفت: برخی کشور‌ها با این جنایت‌ها همکاری و همواره از تهاجم‌های وحشیانه حمایت می‌کنند که نمونه آن انگلیس به عنوان جرثومه فساد است.

صفایی بوشهری افزود: در وضعیتی که صهیونیست‌ها جنایت کرده و خود را مظلوم نشان می‌دهند وظیفه هر مسلمان است تا از مردم مظلوم غزه غزه حمایت کند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی در حوزه دریاپایه ۲ برابر رشد دیگر مکان‌ها و جغرافیا باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت این استان در حوزه دریامحور فوق العاده و مطالعات زیادی نیز در این بخش انجام شده که می‌تواند آغازی بر کار‌های بزرگ در استان شود.

صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارد و اکنون نباید اقتصادش این گونه باشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم و با همت مسئولان استان در مسیر توسعه اقتصادی دریامحور اهتمام بسیار خوبی ایجاد شده که این روند نویدبخش رشد اقتصادی استان است.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: گسترش کتاب و کتاب خوانی در هر منطقه بیانگر رشد فرهنگی جامعه است چرا که یک کتاب خلاصه یک عمر پژوهش و تحقیق نویسنده است که به صورت چکیده‌ای ارزشمند و گرانبها در قالب کتاب به جامعه ارزانی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه انتظار می‎‌رود ایجاد زیرساخت کتابخانه استاندارد، نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، اعطای تسهیلات لازم به ناشران برای تولید کتاب‌های مناسب و به روز و حمایت مادی و معنوی از نویسندگان انجام شود تا از این طریق فرهنگ تولید و خوانش کتاب بیش از پیش رشد پیدا کند.

صفایی بوشهری همچنین با اشاره به در پیش بودن یادواره شهدای شهرستان بوشهر عنوان کرد: این یادآوره سال‌ها برگزار نشده بود از این رو انتظار می‌‎رود تمام مسئولان و مردم همکاری لازم برای برگزاری یادواره‌ای در خور شان شهدا را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به آزمون استخدامی حوزه وزارت نفت در استان بوشهر اظهار کرد: باید طبق موازین عمومی سازمان استخدامی کشور به این موضوع نگاه شود تا از این طریق جوانان بومی بیشتری در آزمون‌های این چنینی پذیرفته شود.

صفایی بوشهری عنوان کرد: در عرصه آزمون‌های استخدامی نکاتی وجود دارد که با بکارگیری آن‌ها بدون تردید زمینه پذیرش شمار بیشتری از بومی‌ها فراهم می‌‎شود.

وی عنوان کرد: توسعه رشته‌های مدنظر برای شرکت در آزمون از دیگر راهکار‌هایی است که می‌توان با اضافه کردن رشته‌های مرتبط به افزایش ظرفیت اشتغال بومی‌ها کمک کرد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: همچین باید رعایت بومی‌گزینی به شکل واقعی انجام و مسئولان وزارت نفت به عنوان متکفل آزمون استخدامی مراعات جوانان بومی داشتند تا وقتی محل فعالیت صنعت و برگزاری آزمون در استان بوشهر است جوانان بیشتری دارای فرصت شغلی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.