انتقاد امام جمعه قم از سکوت سران کشور‌های عرب در قبال جنایات اسرائیل

آیت الله اعرافی با اشاره به سکوت سران برخی کشور‌های منطقه خطاب به آن‌ها گفت:« شما خجالت نمی‌کشید که عرب هستید و اینگونه کودکان غزه به شهادت می‌رسند؟».

 آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به حوادث فلسطین و غزه گفت: اوج رذالت و توحش مدرن صهیونیست‌ها در این حوادث است و کمتر در تاریخ سراغ داریم که در اوج رذالت به جان کودکان، زنان و بیماران افتاده باشند و از طرفی اوج مظلومیت بر مردم غزه تحمیل شود.

خطیب جمعه قم افزود: این حوادث نشان می‌دهد که اسراییل تنها خطری برای غزه نیست بلکه یک خطر بزرگ راهبردی برای جهان اسلام است و اگر این گرگ‌های درنده این حیوان‌های وحشی، قدرت پیدا کنند؛ مصر، اردن و لبنان و همه کشور‌های اسلامی مورد تعرض قرار خواهند گرفت.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری آمریکا و اروپا با رژیم صهیونستی نکته بسیار مهمی است که عالَم اسلام باید بیدار شود و بداند که چه گرگ‌هایی به جان جهان اسلام افتاده است. 

وی گفت: خواب خرگوشی در سازمان‌های بین المللی حاکم شده است و آن‌ها در این زمینه امتحان بدی دادند در حالی که ادای حقوق بشر و دفاع از ملت‌ها را درمی آورند. 

خطیب جمعه قم خطاب به سران برخی کشور‌های منطقه و جهان اسلام هم گفت: شما خجالت نمی‌کشید عرب هستید؟ اینجور کودکان به شهادت رسیدند و هیچ تحرکی از خود نشان ندادید! شما در پیشگاه امت اسلام و پیامبر (صلوات الله علیه)، ناچیز و سر افکنده هستید؛ بسیار بد عمل کردید و روزی عالَم اسلام به حساب شما بی تفاوت‌ها خواهد رسید.

آیت الله اعرافی با اشاره به دستاورد‌های عملیات طوفان الاقصی، آغاز مرحله‌ای جدید در برابر صهیونیست ها، ضربه کاری به رژیم صهیونیستی و نظام امنیتی آن، شکست قدرت متکی به آمریکا در برابر قدرت نظامی محدود، ضربه خوردن اقتصاد اسرائیل و توقف رشد اقتصادی این رژیم، مهاجرت معکوس و اعتراضات درونی و توقف عادی سازی روابط با این رژیم را از جمله این دستاورد‌ها برشمرد. 

خطیب جمعه قم با بیان اینکه اگر در صحنه نباشیم مستکبران عالم بیشتر به جنایات غیر قابل تصور دست می‌زنند بر ضرورت بیداری و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد. 

شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی است 

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی است گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه اسلامی، ایمانی و اخلاقی است چرا که با برنامه ریزی و تبیین درست می‌توان سبب امید بخشی و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهم‌تر از انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛ هر چند حجم کاری مجلس خبرگان مانند دیگر مجالس نیست، اما نقش بی بدیل در نظام اسلامی دارد و ضروری است که افراد واجد شرایط نامزدی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کنند تا زمینه انتخاب آزاد را فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار