رئیس کل دادگستری استان کرمان:

استقرار دادستانی و مراجع انتظامی و امنیتی در جازموریان ضروری است

حجت الاسلام حمیدی گفت: با توجه به دلایل مختلف، ارتقای ساختار قضایی جازموریان از دادگاه به دادگستری و راه اندازی دادسرا در آن ضروری می‌باشد. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با امام جمعه، رئیس دادگاه بخش و فرماندار شهرستان جازموریان گفت: بایستی زیرساخت‌های اقتصادی، امنیتی و عمرانی جازموریان به وسیله دستگا‌ه های متولی، توسعه و تقویت شود.

او ضمن تاکید بر ارتباط مستقیم محرومیت زدایی و امنیت، تصریح کرد: فقرزدایی و امنیت آفرینی، دو روی یک سکه هستند و لازم است نهاد‌های حاکمیتی به شهرستان‌های محروم از جمله جازموریان عنایت ویژه و خاص داشته باشند.

او افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری شهرستان جازموریان با استان سیستان و بلوچستان و مسائل امنیتی خاص این شهرستان، ارتقای ساختار قضایی این حوزه قضایی از دادگاه به دادگستری و همچنین راه اندازی دادسرای عمومی و انقلاب ضروری می‌باشد. 

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان  در ادامه بر ارتقای تشکیلات و مراجع نظامی، انتظامی و امنیتی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با وجود جرائم خشن در این حوزه قضایی، بایستی هر چه سریع تر نسبت به استقرار نیرو‌های انتظامی و پلیس‌های تخصصی در این شهرستان اقدام شود.

او  اتخاذ تصمیمات واحد در زمینه امنیت را در مولفه محرومیت زدایی موثر دانست و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های حاکمیتی جازموریان با دادگاه قضایی شهرستان شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگر سخنان خود لازمه آبادانی یک منطقه را سیستم قضایی قوی عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائل امنیتی خاص، قاچاق سوخت و اتباع بیگانه و ... احداث دادسرا و تقویت نیرو‌های قضایی و کادر اداری در شهرستان جازموریان بسیار حائز اهمیت است.

او بیان داشت: دستگاه قضایی و انتظامی بایستی از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف در تامین امنیت و صلح و آشتی نهایت استفاده را داشته باشند و خیلی از مسائل با ورود سران طوایف حل و فصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار