مشارکت مردم در امر کتابخوانی با اهدای ۵۱ هزار جلد کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اهدای ۵۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان خبر داد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در نشست خبری با اشاره به اینکه اعتبارات کتابخانه‌های استان از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: علاوه بر اعتبارات استانی در سفر ریاست جمهوری هم ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‌ها در استان کمک شده است.

او افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه کتابخانه‌های نهبندان و سربیشه تا پایان ۱۴۰۳ به استان تخصیص یافته است.

حاجی از معافیت مالیاتی خیرین کتابخانه ساز استان خبر داد و اظهار کرد: کمک خیرین به کتابخانه‌ها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و کمک غیرنقدی ۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: به کتابخانه‌های استان ۵۱ هزار کتاب اهدا شده است.

او گفت: بخشودگی جرایم اعضا و عضویت رایگان، معافیت مالیاتی برای خیرین کتابخانه ساز و اجرای حبس زدایی و اجرای مجازات جایگزین برای ساخت طرح‌های کتابخانه ها، تجهیز و ساخت کتابخانه‌ها در شهرستان‌های مختلف از اقدامات شاخص کتابخانه‌های استان است.

حاجی عنوان کرد: در شش ماه ابتدایی سال بیش از ۱۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان شدند و هم اکنون در ۸۴ باب کتابخانه‌ استان ۶۱ هزار و ۱۳۷ نفر عضو هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه هفته کتاب با شعار آینده خواندنی است برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم محوری هفته کتاب در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد و در کنار آن جشنواره ابن حسام هم برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در هفته کتاب ۴۴۶ برنامه فرهنگی در استان برگزار خواهد شد گفت: در بیرجند هم مراسم اهدای کتاب خواهیم داشت و مردم می‌توانند کتاب اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.