سرانه مطالعه، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت/ مسئولین حامی سربازان فرهنگی باشند

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: مصرف اطلاعات و سرانه مطالعه محوری ترین برگ هویتی یک ملت به شمار می رود.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به شرح زیر است:

به نام خدا

در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالا‌های فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت و در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه محسوب می‌شود و اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی است.

موضوع کتابخوانی و مطالعه که در تعالیم دینی ما مورد تأکید واقع شده، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (حفظه الله) است که فرموده‌اند:اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانى را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌اى از وظایف فرهنگى دولت جمهورى اسلامى بدین وسیله انجام خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


یکی از روز‌های درخشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است که مزین به گرامیداشت یاد و خاطره خدمات مفسر و فیلسوف عالی مقام علامه سید محمدحسین طباطبایی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در امسال با شعار آینده، خواندنی است برگزار می‌شود، این روز را خدمت همه فعالان و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران عزیز به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را خواستارم.

با این امید که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تقویت پیوند جامعه و کتاب، بیش از پیش شاهد بالندگی و پویایی جامعه باشیم، این انتظار می‌رود که تمامی مدیران استانی و شهرستانی با نگاهی جهادی و همه جانبه، سربازان جبهه فرهنگی را در مسیر رشد و تعالی استان زرخیز خراسان جنوبی و میهن عزیزمان ایران مورد حمایت قرار دهند.

جواد قناعت
استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار