ظرفیت ٩٢ هزار مگاواتی نیروگاهی در کشور برای برق خودرو‌های برقی

وزیر صمت گفت: با توجه به قدمت‌مان در خودروسازی باید زودتر در تولید خودرو‌های برقی ورود می‌کردیم، زیرا برقی سازی خودروها ٧٠ سال است که در جهان مورد توجه است.

علی آبادی وزیر صمت گفت: به خودروسازان اعلام کرده ایم در صورتی که به استانداردهای جهانی نرسند از آن‌ها حمایت نخواهیم کرد، چرا که شأن مردم ما کمتر از مردم کشورهای دیگر نیست و استفاده از محصولات با کیفیت حق آن‌ها است.

وی اضافه‌کرد: خودروسازان باید به این خواست ملی اهتمام داشته باشند، رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع را به صورت جدی مطرح کردند و ما نیز در وزارتخانه موضوع را مطالبه می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم توجه خودروسازان به صنعت خودروهای برقی، گفت: با توجه به قدمت‌مان در خودروسازی باید زودتر در تولید خودروهای برقی ورود می کردیم، زیرا برقی سازی ٧٠ سال است که در جهان مورد توجه است.

وی افزود: امروز شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا قابل تحمل نیست و زمستان روزهای آلوده بیشتری خواهیم داشت، از این رو نگران سلامتی مردم هستیم و دولت هم برای حل این معضل برنامه‌ریزی می‌کند.

علی آبادی  با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا برقی سازی خودروها است، گفت: اقتصاد انرژی ما به خاطر صرف انرژی‌ها در حال کوچک شدن است که در این زمینه باید سرمایه‌گذاری‌ها در جهت سودآوری و بهبود اقتصاد کشور انجام شود و اتومبیل‌های برقی انرژی‌ها را به سمت انرژی پاک می‌برند.

او گفت: خودروسازان قول داده اند که در ۶ ماه نخست سال آینده ساخت خودروهای برقی محقق شود و وزارت صمت نیز پیگیر مطالبه مردم است و از خودروسازان در ساخت خودروهای برقی حمایت می‌کند.

وزیر صمت گفت: ظرفیت ٩٢ هزار مگاواتی نیروگاهی در کشور باعث شده که در هر نقطه کشور دسترسی به برق وجود داشته باشد، بر این اساس شارژ سریع مورد انتظار مردم است. ‌

علی آبادی بیان داشت: در همه شهرها به ویژه کلان شهرها و مسیرهای جاده‌ای بین راهی مهم نیز ایستگاه شارژ خودروهای برقی را تعبیه خواهیم کرد.

او گفت: تشخیص و قیمت گذاری بر عهده شورای رقابت است، امیدواریم روزی رقابت به مرحله‌ای برسد که نیاز به قیمت گذاری نباشد و به این سمت حرکت کنیم که این خواسته دولت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حذف شورای رقابت، اظهار داشت: ما در این باره قول و وعده ای نمی‌دهیم، اما درصدد هستیم که شرایط را به سمتی سوق دهیم که واردات آزاد شود و در جهت خودروهای برقی حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عدم تامین قطعات خودروهای چینی، گفت: کسی که خودرو را عرضه می‌کند متعهد است تا قطعات را تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.