وثیقه‌گذاری الکترونیکی مسیری برای تسهیلگری در حوزه تسهیلات

کارشناس امور بانکی گفت: توثیق الکترونیکی وثایق از این جنبه که می‌تواند در بحث وثیقه‌گذاری تسهیلگری کند، اقدام مفید و موثری محسوب می‌شود.

فرزانی کارشناس امور بانکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:  بحث توثیق الکترونیکی وثایق از این جنبه که در بحث وثیقه گذاری تسهیلگری می کند، اقدام موثری است.

این کارشناس امور بانکی گفت: از سوی دیگر به سبب این که این فرآیند سامانه محور است می‌تواند بسیار کمک کننده و سرعت بخش در روند اعطای تسهیلات محسوب شود. علاوه بر این می‌تواند این موضوع در بحث ارزش وثایق در محاسبات ذخیره مطالبات نزد بانک‌ها موثر باشد.

او بیان کرد: همچنین به سبب سامانه محور بودن می‌تواند در بحث نظارت بر بانک‌ها برای بررسی اخذ وثایق از سوی مردم برای اعطای تسهیلات مفید باشد و شفافیت بحث وثایق را افزایش دهد.

فرزانی در نهایت می‌گوید: در خصوص توثیق الکترونیکی سهام ملاحظه حقوقی و پذیرش آن در مراجع قضایی را هم باید در نظر گرفت و هماهنگی بین دستگاه در این حوزه بسیار حائز اهمیت است که باید در تمام مراحل مشخص و دقیق شود تا بتواند این طرح موثر واقع شود.

به تازگی جلال مشاور وزیر اقتصاد در خصوص اجرای طرح توثیق الکترونیکی دارایی‌های مختلف گفته است: دولت وعده‌ای داشت که دسترسی لازم برای عموم مردم به تسهیلات خرد را افزایش دهد و تکلیف قانونی آن هم در قانون بودجه پیش بینی شده است. با زیرساختی که انجام گرفته، شرکت‌های تخصصی دارایی‌های مختلف مردم را به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه ارزیابی می‌کنند تا فرد مبتنی بر دارایی خود بتواند با مراجعه به بانک‌ها و یا مجموعه‌هایی که لازم است وثیقه گذاری در آن‌ها اتفاق بیفتد، عملیات خود را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
نمی خواد خودتون رو بندازید تو زحمت.اگه راست میگین بدون تشریفات برید یکی از بانک های زیر مجموعه تون بخش تسهیلات درخواست چندرغاز وام بدین بعد بیاین اینجا نظرتون رو ثبت کنید.الان ۴۰ روزه بانک ملی جلوی همه تسهیلات را بسته.صدامون هم به هیچ جایی نمیرسه.دست ما به جایی بند نیست
آخرین اخبار