رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت:

کرمان در اکثر شاخص‌های تجارت الکترونیک از متوسط کشور بالاتر است

کلاهدوزان گفت: در اکثر شاخص‌های تجارت الکترونیک، کرمان از متوسط کشور بالاتر است و می‌تواند ارزش معاملات خود را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برساند.

نشست تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال صبح دوشنبه ۶ آذر ماه با حضور رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت، معاون اقتصادی استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی و مدیرکل صمت استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد. 

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت در این نشست  گفت:  تجارت الکترونیک تاکنون به صورت متمرکز پیگیری می‌شده و ۴۴ درصد شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک در تهران مستقر هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشوری افزود: تجارت الکترونیک، تک بخشی نیست و وزارتخانه‌ها و نهاد‌های متعددی در آن دخیل هستند. 

کلاهدوزان ارزش معاملات تجارت الکترونیک استان کرمان طی پارسال  را ۳۱ هزار میلیارد تومان و با ۵۶ درصد رشد اعلام کرد و گفت: متوسط رشد کشوری در تجارت الکترونیک ۴۸ درصد است. 

او  ادامه داد: تعداد کل تراکنش‌های تجارت الکترونیک نیز در استان رشد ۱۱ درصدی را طی پارسال  نشان می‌دهد. 

 رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت بیان داشت: در سطح معاملات الکترونیکی دولتی هم کرمان به لحاظ مبلغ و تعداد رشد داشته است. 

او  بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ارزش معاملات الکترونیکی استان با ۱۲۵ درصد رشد، ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است؛ اما در مجموع ۲ درصد سهم کل کشور را دارد. 

کلاهدوزان گفت: در اکثر شاخص‌های تجارت الکترونیک، استان کرمان از متوسط کشور بالاتر است و رشد قابل توجهی دارد و می‌تواند ارزش معاملات خود را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برساند.

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: مجموعه فعالیت‌های استان کرمان را با تیم اقتصادی پیش می‌بریم و  بخش خصوصی استان همیشه پیشتاز و رو به جلو بوده است. 

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمان به نوعی اتاق فکر استان است و در نشست‌های تخصصی از گروه‌های مختلف و صاحبان ایده و اندیشه استفاده می‌کند. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: استان کرمان به واسطه وسعت و ظرفیت‌ها، در حوزه‌های مختلف پایلوت کشوری بوده است و اکثر الگو‌های تهیه شده در استان به عنوان کشوری مطرح و گسترش می‌یابند.

او بیان کرد: در تجارت الکترونیک شرکت‌های خصوصی باید پیشگام باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار