رئیس سازمان صمت استان کرمان:

در آینده نزدیک تجارت الکترونیک جایگزین بازار‌های سنتی می‌شود

رئیس سازمان صمت گفت: دنیا به سمت تجارت الکترونیک درحال حرکت است و شرکت‌ها و اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی و اصناف باید با دانش روز حرکت کنند .

 ششمین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان کرمان به ریاست حسینی نژاد رئیس سازمان صمت و رئیس کمیسیون نظارت استان کرمان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی عضو کمیسیون نظارت درسالن جلسات ساختمان شهید ایرانمنش سازمان صمت تشکیل شد، اولین دستورکار کمیسیون نظارت تعیین و تکلیف رسته‌های پیشنهادی اتحادیه‌های صنفی بود.

 حسینی نژاد در این رابطه گفت: ادغام و با تفکیک رسته‌های صنفی در اتحادیه‌ها باید بر اساس محور‌ها و شاخص‌هایی باشد که باعث رشد آن اتحادیه در ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر به شهروندان و جامعه باشد نه اینکه فقط بدنه اتحادیه بزرگتر شود باید کار بصورت دقیق توسط دبیرخانه کمیسیون نظارت کارشناسی و سپس در کمیسیون نظارت طرح شود .

رئیس سازمان صمت در ادامه گفت: دنیا به سمت تجارت الکترونیک درحال حرکت است و شرکت‌ها و اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی و اصناف باید با دانش روز حرکت کنند و به دنبال تجارت الکترونیکی بروند اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نباید ازاین تجارت عقب بمانند.

 حسینی نژاد رئیس سازمان صمت افزود: در آینده نزدیک بازار‌های سنتی جای خود را به تجارت الکترونیک می‌دهند.

وی افزود خوشبختانه استان کرمان طبق آمار‌های اعلام شده مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت از نظر ترنور و گردش مالی در تجارت الکترونیک دومین استان کشور می‌باشد و این پیام خوبی برای فعالین اقتصادی استان کرمان دارد و بررسی‌های انجام شده نشان داده خیلی از واحد‌های صنعتی، شرکت‌ها و واحد‌های صنفی و اصناف استان کرمان به تجارت الکترونیک رو آوردند نمونه بارز آن یک واحد صنفی در استان کرمان می‌باشد که در زمان کرونا از همین سازمان شروع کرد مجوز گرفت و فروش آنلاین انجام داد و در حال حاضر جز موفق‌ترین واحد‌های صنفی استان در تجارت الکترونیک است که حدود سیصدنفر پرسنل دارد واشتعال خوبی ایجادکرده است.

حسینی نژاد افزود: ترنور مالی تجارت الکترونیک استان در شش ماهه اول سال جاری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد و این گردش مالی در تجارت الکترونیک نشان دهد که خیلی از شرکت‌ها، واحد‌های صنفی و صنعتی استان کرمان به این سمت و سوی روی آوردند.

وی گفت: یک نمونه بارز از تجارت الکترونیک در کشور چین یک پلتفرم بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار ترنور وگردش مالی ایجاد کرده هم اکنون دنیا به سمت تجارت الکترونیک می‌رود و حوزه‌های صنفی واتحادیه‌ها استان باید با دانش روز به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.