اعزام ۹۰ کاروان سلامت هلال احمر به مناطق روستایی خراسان رضوی

۹۰ کاروان سلامت از ابتدای امسال تاکنون، به مناطق روستایی خراسان رضوی اعزام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بردسکن گفت: این کاروانها اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان می کنند و علاوه بر این، چادر‌های سنجش سلامت نیز برای معاینه فشار خون و قند خون در مناسبت‌های مختلف به ویژه در هفته بسیج برپا شده است.

 

سیدمسعود هدایتی، تعداد داوطلبان بالای ۳۵ سال جمعیت هلال احمر استان را ۵۲ هزار نفر و داوطلبان زیر ۳۵ سال جمعیت هلال احمر را ۸۹ هزار نفر اعلام کرد.

 

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض به بیماران نیازمند که در تامین دارو و درمان با مشکل مواجه بودند، پرداخت شده است و پیش بینی ما تا پایان امسال، ۱۲ میلیارد تومان است که امیدواریم این مبلغ به استان اختصاص پیدا کند.

 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به طرح نذر خدمت در این استان اشاره کرد و افزود: این طرح در حوزه‌های مختلف ازجمله خدمات آبرسانی، سلامت محور، معیشتی، آموزش‌های توانمندسازی مردم، امداد و نجات و مهارتی انجام شده است. 

 

هدایتی به پویش آفتاب مهربانی با هدف کمک به زلزله زدگان افغانستان اشاره کرد و افزود: ۴۲ دستگاه تریلی و کامیون در قالب ۸۰۰ تن کمک مردمی برای زلزله زدگان افغانستان ارسال شد. 

 

وی عنوان کرد: با توجه به آتش بس اعلام شده در فلسطین و غزه، تیم‌های امداد و نجات و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را برای خدمت رسانی به مردم مظلوم این منطقه اعلام کرده‌اند که پس از بازگشایی مرز‌ها این مهم انجام خواهد شد. 

 

این مسئول اظهار داشت: در هفته‌های گذشته، دو تیم از جمعیت هلال احمر استان به مصر اعزام شدند تا به مردم مظلوم غزه خدمت رسانی کنند، ولی اجازه ورود به غزه به آن‌ها داده نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.