جمع‌آوری وصایا و دست نوشته‌های شهدای کرمان در قالب ۲۰ جلد کتاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در سال گذشته تمام وصایا و دست نوشته‌های شهدا در قالب ۲۰ جلد کتاب جمع‌آوری شده است.

ایرانمنش عنوان کرد: ۵۶ هزار ایثارگر استان تحت پوشش بیمه و خدمات تکمیلی درمان قرار دارند و تمام هزینه‌های متعارف درمانی ایثارگران تحت پوشش است، همچنین به جانبازان با شرایط خاص ویلچر و پروتز‌ها به‌صورت رایگان اهدا می‌شود.

وی افزود: استان کرمان دارای ۶ هزار و ۶۰۰ شهید و ۲۱ هزار و ۲۰۰ جانبار است که ۱۸۰ جانبار بالای ۷۰ درصد هستند. تعداد شهدای مدافع حرم استان کرمان نیز۴۵ شهید است که هشت شهید ایرانی و ۳۷ شهید نیز از فاطمیون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در سال گذشته ۴۴ هزار دانش‌آموز (روزانه حدود ۳ هزار نفر) از گلزار شهدای کرمان بازید کردند و از ابتدای سال تحصیلی امسال نیز ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از ۴۰ مدرسه به گلزار شهدای کرمان دعوت شده و از برنامه‌های متعدد بهره بردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به این که تعداد شهدای مدافع حرم استان کرمان ۴۵ شهید است که هشت شهید ایرانی و ۳۷ شهید نیز از فاطمیون هستند، گفت: تعداد آمار جانبازان مدافع حرم استان کرمان ۹۴ نفر با رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال است که ۲ نفر از این جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

ایرانمنش گفت: در سال گذشته تمام وصایا و دست نوشته‌های شهدا در قالب ۲۰ جلد کتاب جمع‌آوری شده که ۱۰ جلد آن به مرحله چاپ رسیده است. در مواردی هم که خود ایثارگران دست‌نوشته یا خاطره‌ای داشته باشند پس از تأیید از سوی شورای بررسی، برای چاپ آن‌ها کمک‌هایی انجام می‌شود.

برچسب ها: بنیاد شهید ، وصایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار