راه‌اندازی ۱۴ کانون فرهنگی هنری ویژه زنان در استان سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از راه‌اندازی و تاسیس ۱۴ کانون تخصصی ویژه زنان در مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: تأسیس کانون‌های ویژه خواهران در مساجد گامی مهم برای شعار بازگشت به مسجد است. بازگشت به مسجد با ایجاد کانون‌های ویژه خواهران در مساجد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه خانواده و بانوان نیاز به تقویت دارد، گفت: با تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران این نیاز‌ها تا حدودی می‌تواند مرتفع شود.

موسوی با تأکید بر اینکه مساجد ظرفیت عظیمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به بانوان در جامعه دارند، گفت: باید از این ظرفیت برای تقویت ابعاد مختلف استفاده کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مسجد محل تربیت است، ادامه داد: در جامعه اسلامی محور، تربیت است و تربیت اسلامی در فضای روحانی مسجد محقق می‌شود.

وی افزود: امروز نهاد خانواده نیاز به تقویت دارد و بهترین و مهمترین مکان برای تقویت نهاد خانواده ارتباط با مسجد است که در این زمینه، دوره آموزشی سه ساعته مدیران کانون‌های ویژه خواهران در استان سمنان برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی، اهداف و سیاست‌ها با توجه به اسناد بالادستی و همچنین موضوع زیست عفیفانه که کار ویژه کانون‌های خواهران است، آموزش داده می‌شود.

او اظهار کرد: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه‌ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده با هدف پیشرفت در عرصه‌های مختلف (معنویت، فکر، علم، زندگی در سطح فرد و جامعه)، الگوسازی، انتقال تجربه‌ها و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران، تقویت شبکه‌های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون‌های مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.