حمل ۵۰ میلیون تن بار در جاده های کشور طی آبان ماه

مدیرکل حمل ونقل سازمان راهداری گفت: در آبان ماه ۵۰ میلیون تن کالا جابه جا شده که رکورد سال گذشته در این بخش شکسته شد.

بخش عمده ای از حمل وجابه جایی کالاها در کشور در جاده ها  انجام می شود که در صورت  تکمیل نوسازی ناوگان  حمل ونقل جاده ای و واردات این ناوگان به کشور به طور قطع شاهد حمل بیشتر کالاها در کشور خواهیم بود.

عدم آسفالت جاده ها در کشور و عدم ورود ناوگان جدید به طور قطع خود زمینه ساز عدم استقبال رانندگان برای حمل بار شده و از سوی دیگر افزایش هزینه های حمل از دیگر عوامل در این حوزه می شود.

اما در حال حاضر با تقویت این ناوگان شاهد حمل ۵۰ میلیون تن بار در ماه گذشته در جاده های کشور بودیم که در این زمینه مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در هشت ماهه امسال  بالغ بر ۳۷۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۲۴ میلیون سفر از طریق جاده‎‌های کشور حمل شده است که ۱۲/۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: در آبان ماه  حدود ۵۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا شده است که بیشترین میزان حمل ماهیانه کالا در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته حمداللهی میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ میلیون تن با ۵۹۰ هزار بارنامه بوده است.

گقتنی است  در حال حاضر تعداد ۴۲۶ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۱ سال و ۵۴۸ هزار راننده در حال خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.

برچسب ها: حمل بار ، حمل کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار