راه اندازی کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: به زودی کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در نشست با داوران حرفه‌ای در محل سالن اجتماعات شهدای هفتم تیر معاونت توسعه حل اختلاف گفت: از ۴۰۵ نفر متقاضی پروانه داوری، ۲۲۸ نفر پذیرفته شده اند و  در حال طی دوره‌های آموزشی بدو خدمت داوری عمومی و تخصصی هستند.

او افزود: بعد از برگزاری آزمون‌های جذب داوری، از بین متقاضیان ۲۲۸ نفر پذیرفته شده، بعد از مصاحبه علمی، تخصصی و روانشناسی در گروه‌های داوران عمومی و داوران تخصصی خانواده فعالیت می کنند.

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: با توجه به مقررات بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و در راستای گسترش و مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و توسعه جایگزین‌های حل اختلاف قضایی، خصوصا توسعه داوری حرفه‌ای و تخصصی، کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان  راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حل و فصل اختلافات مردم از طریق داوری، قبل از تشکیل پرونده و طرح در محاکم تاکید کرد: با راه اندازی کانون داوران حرفه‌ای و پذیرش دادخواست‌های مردم از حجم پرونده‌ها به محاکم دادگستری کاهش و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

در ادامه این نشست هر یک از داوران حرفه‌ای عبدالله کارزاری، محمد صادق شجاعی، امامقلی شمس، علی صفری، داوود حسن خانی، محمد حسین رجبیان، مراد قتلویی و علی رضا پور هنری به بحث و تبادل نظر و بیان نقطه نظرات در مورد اساسنامه و شیوه نامه کانون داوران حرفه ای پرداختند.

در پایان مقرر شد تا محل فعالیت و راه‌های ارتباطی داوران حرفه‌ای به جامعه معرفی تا مردم بتوانند آن ها را انتخاب و به آن ها مراجعه کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار