ایمانیه:

نظام ایده‌ها و نیاز‌ها در صنعت ایجاد شود

استاندار فارس خواستار ایجاد نظام ایده‌ها و نیاز‌ها در صنعت شد و گفت: صاحبان سرمایه و نیازمندان به سرمایه که ایده‌های عملیاتی دارند از طریق این نظام به همدیگر معرفی شوند.

پانصد و پنجاه و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پانصد و پنجاه و چهارمین کارگروه احیا و فعال‌سازی واحد‌های راکد استان به ریاست محمد هادی ایمانیه با ۵ دستور کار در زمینه تولید سبد میوه، ساخت مسکن، تولید فرمالین و انواع رزین، طرح بره پرواری، سنگبری و... تشکیل شد.

استاندار فارس در این جلسه مدیران را از بد اخلاقی عدم رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و بدقولی بر حذر داشت و گفت: به عنوان مدیریت ارشد استان حامی سرمایه‌گذاران هستم؛ رعایت حقوق سرمایه‌گذار با توجه بر اینکه مجوز‌های لازم برای متقاضی از قبل صادر شده است وظیفه همه دستگاه‌های دولتی است.

او با تاکید بر اینکه باید سرعت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد، افزود: مابین این جلسات جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار و موارد با حضور ایشان بررسی و در صورت عدم حل مسائل، موضوعات در این جلسه مطرح شود.

ایمانیه با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل بنگاه‌های اقتصادی مربوط به مسائل مالی است، اظهار کرد: به دنبال پیاده کردن روش‌های مالی جدید به جز دریافت تسهیلات برای واحد‌های اقتصادی باشید.

او خطاب به صاحبان سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران به خریداری کارخانه‌های راکد وارد شوند و سپس برای احیای آن اقدام کنند؛ این مسیری منطقی و میانبر برای جهش در حوزه صنعتی استان است.

 نماینده عالی دولت در فارس خواستار ایجاد نظام ایده و نیاز‌ها در صنعت شد و تصریح کرد: صاحبان سرمایه و نیازمندان به سرمایه که ایده‌های عملیاتی دارند از طریق این نظام به همدیگر معرفی شوند.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود تسهیلات تبصره ۱۸، صاحبان سرمایه، ۱۰ هزار میلیاردتومان مصوبه سفر دوم دولت برای تسهیلات و مابع التفاوت وام بانک‌های خصوصی تا ۵۰ درصد و بانک‌های دولتی تا ۸۰ درصد را چهار راه تأمین منابع مالی خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود عنوان کرد و گفت: شورای خروج از رکود بنگاه‌های اقتصادی تشکیل شود و هر روز روش‌های خروج واحد‌ها از رکود بررسی و مسیر‌های احیا ایجاد شود.

او در پایان تصریح کرد: برای احیای کارخانه‌های راکد به منابع کمتری نیاز است که نتیجه نهایی آن اشتغال و افزایش تولید است لیکن برای احداث واحد جدید نیازمند تامین مالی فراوانی هستیم.

در این جلسه همچنین مصوبات رفع موانع ۵۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این جلسه قرائت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار