رونمایی دو فناوری جدید از آذربایجان غربی

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری از دو محصول فناوری تولید شده در آذربایجان غربی رونمایی شد.

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری از دو محصول فناوری تولید شده در دانشگاه ارومیه و پارک علم فناوری آذربایجان غربی در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری کشور رونمایی شد.

دو هزار و ۸۰ محصول دانش بنیان جهت رونمایی به نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری کشور در تهران ارسال شده بود که بعد از بررسی داوران، ۲۱ محصول جهت رونمایی انتخاب شد که دو محصول از آنها توسط محققان و فناوران آذربایجان غربی ارائه شده است.

 ویال یا کپسول شیشه ای، COD تولید شده توسط شرکت دانش بنیان اروم کیمیا سنجش از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه ارومیه یکی از این محصولات است که به مقدار اکسیژن خواهی شیمیایی فاضلاب اشاره دارد. به عبارت دیگر، به مقدار اکسیژن مورد نیاز برای اینکه مواد شیمیایی موجود در فاضلاب اکسید شوند اصطلاحا اکسیژن خواهی شیمیایی یا COD گفته می شود که این محصول این فاکتور را اندازه گیری می‌کند. این محصول در پایش فرایند‌های تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی بسیار اهمیت دارد.

دیجی پات تولید شده توسط شرکت دانش بنیان رایان تصویر کاوش ورنا از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی دیگر محصولی است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

 دیجی پات محصولی است که قادر به دیجیتالی کردن لام‌ها و نمایش آن‌ها بر روی صفحه نمایشگر پاتولوژیست ها است و با این محصول، پاتولوژیست قادر است تنها با یک کلیک در هر کجا و هر زمان لام‌های دیجیتالی بیماران را مشاهده و با استفاده از ابزار‌های هوشمند، لام دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت نیاز با بقیه همکاران به اشتراک بگذارد.

 دکتر بهرام چهل امیرانی و دکتر ولی زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز در توسعه این محصول مشارکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.