مدیر جهاد کشاورزی نیشابور عنوان کرد:

ویلا سازی، خط قرمز امنیت غذایی در نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خط قرمز ما امنیت غذایی مردم است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که این امنیت را به خطر بیندازد، طبق قانون با جدیت برخورد خواهیم کرد.

علی مبارکی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: تعداد ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در محدوده روستای دشت بخش مرکزی شهرستان نیشابور قلع وقمع و مقدار ۳۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شد.

وی بیان کرد: قلع و قمع انجام شده شامل ۲۳۳ مترمربع بنا، ۱۳۳۴ متر دیوارکشی،۸۸۵ مترمربع محوطه‌سازی و ۲۱۰ مترمربع استخر بوده است، همچنین ۳ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تأکید کرد: خط قرمز ما امنیت غذایی مردم است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که این امنیت را به خطر بیندازد، طبق قانون با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم هیچ‌گونه ضرر و زیانی متوجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی شود، تصریح کرد: بدون شک هیچ‌گونه ساخت‌وسازی از چشم این اداره پنهان نخواهد ماند.

مبارکی عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد رصد و پایش اراضی به صورت آنلاین، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط این واحد رصد و مانیتورینگ می‌شود.

وی افزود: متقاضیان باید قبل از هرگونه فعالیت، نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی، اقدام نمایند.

این مقام مسئول اظهار کرد: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان است.

وی از مردم این شهرستان خواست تا با رعایت قوانین، حافظ منافع ملی و امنیت غذایی مردمانمان باشیم و هرگونه تخلف در این راستا را با سامانه تلفنی ۱۳۱ در میان بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار