پروژه هوشمندسازی شهر سنندج کلید خورد

شهردار سنندج گفت: پروژه نهضت اجرای فیبرنوری و هوشمندسازی شهر سنندج آغاز شده و تا پایان سال آینده عملیاتی می‌شود.

سیدانور رشیدی شامگاه امروز شنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان و انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: شهر هوشمند این بستر را فراهم می‌کند که امور شهروندان از جمله خدمات دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت آنلاین، شبانه روزی و با کیفیت و ایمنی بالا انجام شود. ارائه این خدمات با استفاده از ابزار‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد‌های آن زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌سازد.

شهردار سنندج  خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان و کاهش بروکراسی اداری، کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمات از دیگر تاثیرات اجرای پروژه شهر هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند با توجه به تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر‌هایی که به استان کردستان داشتند به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری در سنندج قرار گرفت، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی خوبی که در شهرداری و شورای اسلامی دور ششم صورت گرفت اعتبارات لازم برای اجرای این مهم اختصاص پیدا کرد و زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی بر اساس تکنولوژی و تکنیک‌های روز دنیا در مدیریت شهری با توجه به تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک سنگین و جلوگیری از اتلاف وقت در خیابان‌ها، جلوگیری از افزایش تعداد جمعیت نیازی اجتناب‌ناپذیر بوده و هوشمندسازی شهر سنندج نیز با این دیدگاه در دستور مدیریت شهری قرار و دنبال شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده با همراهی دستگاه‌های ذیربط در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مبین‌نت انجام می‌شود.

وی در ادامه به ایجاد برخی زیرساخت‌ها در راستای هوشمندسازی شهر سنندج گریزی زد و گفت: هوشمندسازی شهر سنندج با نصب دوربین‌های ترافیکی و با هدف مدیریت ترافیک مورد توجه و در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

شهردار سنندج با بیان اینکه عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه و ۴۵ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: جدای از موضوع هوشمندسازی شهر سنندج این شهرداری در ساختار داخلی خود شهرداری الکترونیک را محقق ساخته و این مهم در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسوول، پروژه شهرداری الکترونیک نیز با تلاش یک تیم توانمند با سرعت خوبی در سنندج درحال اجراست و درآینده نزدیک آماده رونمایی است.

بهره‌مندی ۸۸.۵ درصدی روستا‌های کردستان از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان  نیز در این جلسه اظهار کرد: یک هزار و ۱۶۰ روستا از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که ۸۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

آرام حیدری به برنامه‌ریزی برای اتصال ۴۵۴ روستای استان به اینترنت از ابتدای دولت سیزدهم و اجرای آن در ۲۱۳ روستا، اضافه کرد: برای این طرح چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات را در سال جاری ۸۲ روستا اعلام کرد و گفت: پوشش تلفن همراه اول در جاده های اصلی استان از هزار و ۴۷۲ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر و ایرانسل از ۹۱۳ کیلومتر به هزار و ۸۲۴ کیلومتر افزایش یافته است. 

گفتنی است؛ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا مرداد سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج به اتمام برسد.

در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه شهر و ۴۶ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی آن در شهرهای سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع خواهد شد.

شرکت مبین‌نت تعهد داده که تا اسفند سال آینده این طرح در تمام نقاط استان کردستان اجرا و ۳۳۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.