مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

مردم از منابع طبیعی درخت برای کاشت مطالبه کنند

مرادی‌حقیقی گفت: باید زمینه مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی درخت برای کاشت مطالبه کنند.

جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت باید از سوی منابع طبیعی جنبه مردمی داشته باشد نه دولتی، اظهار کرد: مشارکت مردم در گسترش و حفظ فضای سبز ضروری است.

وی بیان کرد: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر ایرانی سه نهال بکارد، طی چهار سال باید یک میلیارد اصله درخت در کشور تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تعهد این استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال، کاشت ۱۰ میلیون درخت است.

مرادی‌حقیقی عنوان کرد: باید زمینه مشارکت به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی مطالبه درخت برای کاشت داشته باشند و در این میان باید دستگاه‌هایی همچون معادن، شهرک‌های صنعتی و دستگاه‌هایی که تعهد به کاشت درخت دارند، در امر درختکاری ورود کنند و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی تعامل و ارتباط خوبی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برقرار کردند، ادامه داد: عمر خدمتی ما بسیار کوتاه است و ما نسبت به مردم، مسؤولان و افکار عمومی تعهد داریم و این‌گونه نباشد که روزی فرا رسد که از خود بپرسیم آیا می‌توانستیم فعالیت‌های بیشتری را برای حفظ و توسعه سرسبزی کشور انجام دهیم؛ اما انجام نداده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: تغییرات اکوسیستمی، هوای پاک، تنوع محیطی و ایجاد نشاط و شادابی ازجمله ثمرات وجود درخت و گیاهان سرسبز در هر محیط جغرافیایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار