کاشت ٨۵ نهال سرو به یاد شهدای عملیات کربلای ۴ در کازرون

با حضور مسئولان و تعدادی از دانش آموزان کازرون ٨۵ نهال سرو به یاد ٨۵ شهید عملیات کربلای ۴ در این شهرستان غرس شد.

رضا نوذری شهردار کازرون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز کازرون اظهار کرد: ٨۵ نفر از غیور مردان کازرون در عملیات کربلای ۴ در کمتر از ٨ ساعت به شهادت رسیدند به همین منظور در تقویم، روز ۴ دی ماه به عنوان روز کازرون نامگذاری شده است در همین رابطه ٨۵ درخت سرو به یاد این شهیدان والامقام در پارک مرحوم مردانی غرس شد.

او با اشاره به اینکه مرحوم مردانی شاعر حماسه و غزل و یکی از افتخارات شهر کازرون است، تصریح کرد: مرحوم مردانی از جمله شاعرانی بود که در وصف این شهیدان گرانقدر شعر می‌سرود و همیشه یاد شهدا را گرامی می‌داشت بنابراین تصمیم گرفتیم که این ٨۵ نهال سرو در کنار مقبره این شاعر بزرگ جانمایی و کاشته شود.

نوذری بیان کرد: نام هر شهید در کنار هر درخت سروی که کاشته می‌شود حک خواهد شد، ضمن اینکه یک تابلوی بزرگ برای معرفی این شهیدان در این مکان نصب خواهد شد که تا سال‌ها خاطره این روز در ذهن دانش آموزان و مردم کازرون ماندگار شود.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه شهر کازرون نیز ضمن گرامیداشت دهه کازرون گفت: نهال کاری یک پیوست ارزشمند فرهنگی است و، چون این کار با نام شهدا انجام می‌شود با برکت خواهد بود، چرا که ما در طول این ۴۳ سال برکت و جاودانگی شهدا را دیده ایم.

امام جمعه شهر کازرون با بیان اینکه دانش آموزان امید و آینده سازان کشورمان هستند، اضافه کرد: امید داریم با حضور شما دانش آموزان و جوانان، شهر زیبا با فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی نمود پیدا کند.

او با اشاره به مشارکت و حضور پررنگ مردم در ساختن شهر ایده ال و آرمانی افزود: امیدواریم که همه ما در کنار شهردار و شورای اسلامی شهر بتوانیم به توقعات و مطالبات به حق مردم جامه عمل بپوشانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار