رئيس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان:

یادگاران دفاع مقدس، خاطرات خود را در اختیار ملت ها قرار دهند

رنجبر کریمی گفت: یادگاران دفاع مقدس، خاطرات را در سینه نگه ندارند و در قالب آثار هنری، کتاب، فیلمنامه و مقاله ها در اختیار ملت ها قرار دهند.

رضا رنجبر کریمی در گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۲ فاطمه زهرا(س) لشکر ۴۱ ثارالله که در محل مهدیه گلزار شهدای جوادیه الهیه فلاح نوق رفسنجان برگزار شد، هشت سال دوران دفاع مقدس را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد که زمینه را برای تجلی انسان‌های وارسته و نیکوکار ایجاد کرد.

وی بیان کرد: خداوند وقتی می خواهد از انسان های خاص خود یاد کند، مهم ترین ویژگی آن ها را عبد و بندگی ذکر می کند؛ بنابراین شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس در صحنه ای حضور یافتند که زمینه این عبودیت را به منصه ظهور رساند.

 رئيس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: به همت دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، اطلاعیه نخستین کنگره سردار شهید حاج علی محمدی به صورت علمی و بین المللی‌ که از سوی موسسه استنادی جهان مورد توجه و تأیید قرار گرفته در بین دانشگاهیان منتشر شده است.

وی افزود: افراد و یادگاران دوران دفاع مقدس از سراسر کشور می توانند دانشگاه را در این زمینه یاری کنند و در خصوص ویژگی ها و ابعاد شخصیتی شهید حاج علی محمدی و خاطرات دوران دفاع مقدس وی که از افتخارات ما رفسنجانی ها است، آثار هنری خود را در قالب کتاب، مقاله، فیلمنامه و غیره ارسال کنند.

رنجبر کریمی ادامه داد: این خاطرات ثبت و به صورت علمی تبدیل به آثار هنری تاثیرگذار و ماندگار می شود تا نسل های آینده هم تحت تأثیر بندگی و عبودیت قرار گیرند و روح بندگان خاص در جوامع بشری ترویج یابد.

وی گفت: جامعه به ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان و بندگان خاص خدا در دوران دفاع مقدس نیاز دارد؛ بنابراین یادگاران این دوران خاطرات را در سینه نگه ندارند و در قالب آثار هنری، کتاب، فیلمنامه و مقاله ها در اختیار ملت ها قرار دهند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم در این همایش به گوشه ای از خاطرات هم‌رزمانش در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: شهدا بهترین گنجینه هستند و باید به گونه ای عمل کنیم که در مسیر آن ها و رهرو راه آن ها باشیم.

 

گردهمایی رزمندگان

وی افزود: اجتماع سالانه بچه های جنگ و یادگاران دوران دفاع مقدس، برکاتی دارد و به لحاظ معرفتی اثرگذاری زیادی هم بر ادامه دادن راه شهدا می گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار