فرودگاه بین‌المللی مشهد میزبان نخستین زائران حج عمره

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: زائران چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

محمدحسین آجیلیان ممتاز مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز عملیات حج عمره فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت از ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و گفت: زائران چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

او افزود: نخستین گروه از زائران خانه خدا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه از فرودگاه مشهد عازم خانه خدا خواهند شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: فرودگاه بینالمللی مشهد در عملیات حج پذیرای زائران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

آجیلیان بیان کرد: عملیات حج عمره در ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها از ۱۳ دی ماه آغاز و طبق برنامه اعلام شده در فاز نخست تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او از آمادگی فرودگاه‌های کشور و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام هر چه بهتر عملیات حج عمره خبر داد و تصریح کرد: فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، ساری، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان و بندرعباس پذیرای زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: بر این اساس فرودگاه اصفهان میزبان زائران اصفهانی و چهارمحال و بختیاری، فرودگاه شیراز میزبان زائران استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرودگاه تبریز میزبان زائران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، و فرودگاه ساری میزبان زائران استان مازندران و گلستان خواهند بود.

آجیلیان ضمن تاکید بر تکریم زائران خانه خدا در فرودگاه‌ها از سوی عوامل فرودگاهی اظهار کرد: کمیته تسهیلات فرودگاهی با موضوع حج در فرودگاه‌های کشور برپا شده و به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می‌شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

او از زائران درخواست کرد، با حداقل نفرات به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن دارو‌های ممنوعه و … که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار