تفتیش مفصل اسناد دانشگاه هاروارد برای یافتن شواهد یهودستیزی

کنگره آمریکا به دانشگاه هاروارد دو هفته مهلت داده تا اسناد بسیار مفصلی از عملکرد خود را در سال‌های گذشته پیرامون یهودستیزی ارائه دهد.  

پس از جنجال‌ها و اتهامات مماشات با یهودستیزی در هاروارد، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مدیران و افراد بالا رتبه این دانشگاه خواستار یک مجموعه مفصل از اسناد در خصوص رویکرد آن در مورد یهودستیزی شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، کنگره در یک نامه اسناد تمام رویداد‌های مرتبط با یهودستیزی از اول ژانویه ۲۰۲۱، نحوه واکنش دانشگاه به این حوادث، موضع‌گیری دانشگاه نسبت به تبعیض‌ها، آزار و اذیت و نقض آزادی بیان از اول ژانویه ۲۰۱۸، پاسخ‌های دانشگاه به انجمن دانشجویی ضد اسرائیلی در اکتبر و تمام صورت جلسات هیئت مدیره از سال ۲۰۲۱ را درخواست کرده است.

در این نامه ۹ صفحه‌ای همچنین از هاروارد خواسته شده تا اسنادی در مورد میزان کمک‌های خارجی و بودجه دریافتی دانشگاه ارائه دهد. این موارد شامل همه کمک‌های مالی از منابع قطری از اوایل سال ۲۰۲۱ نیز می‌شود.

قانون‌گذاران همچنین از هاروارد می‌خواهند اطلاعاتی درباره دستورکار و معیار‌های سنجش عملکرد کارکنان دانشگاه را ارائه دهد. کنگره مهلت ارائه اسناد را ۲۳ ژانویه (دو هفته دیگر) اعلام کرده و می‌گوید این اسناد حتی شامل ارتباطات غیر رسمی مثل ایمیل‌ها یا پیامک‌ها نیز می‌شود. 

درخواست این سند پس از استعفای اجباری رئیس پیشین هاروارد نشان می‌دهد چگونه این دانشگاه تحت فشار کنگره، مخصوصا اعضای جمهوری‌خواه آن است. ویرجینیا فاکس، رئیس جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای به رئیس موقت دانشگاه هاروارد مدعی شد این دانشگاه در مبارزه با یهودستیزی «شکست» خورده و گفت: «ما نگرانی‌های جدی در خصوص ناکافی بودن پاسخ هاروارد به یهودستیزی در محوطه دانشگاه داریم».

کلودین گی، رئیس پیشین دانشگاه هاروارد اخیرا به مماشات با یهودستیزی متهم شده و در نهایت وادار به استعفا شد. 

در پی برگزاری تجمعات حمایت از فلسطین و انتشار فراخوان در محوطه دانشگاه، کنگره از هاروارد و دانشگاه‌های مشابه خواسته بود تجمعاتی از این دست را محکوم کرده و دانشجویان را به خاطر نقض قوانین اذیت و آزار جریمه کنند. رئیس دانشگاه هاروارد در یک جلسه در کنگره گفت «فراخوان انتفاضه» که از سوی دانشجویان هوادار فلسطین صادر شده، تا زمانی که به «عمل» تبدیل نشود زیرمجموعه اذیت و آزار قرار نمی‌گیرد و محکوم کردن دانشجویان باید همراه با زمینه آن بررسی شود. 

پس از این جلسه، بیش از ۷۰ قانون‌گذار آمریکایی خواستار اخراج روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا به خاطر «توضیحات غیر قابل قبول» شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر صهیونیستهای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر سر کنگره امریکا که مدافع اسرائیل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
ازادی بیان و حقوق بشر در غرب مدعی هم کشکه
آخرین اخبار