بیش از ۲۷ هزار کودک خراسان رضوی کالابرگ الکترونیک حمایتی می‌گیرند

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت موضوع تامین غذایی و کالابرگ است و از ابتدای امسال ۲۷ هزار و ۶۶۵ کودک در خراسان رضوی، تحت پوشش کالابرگ الکترونیک حمایتی قرار گرفته اند.

یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در حاشیه نشست طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان در خراسان رضوی گفت:طرح کالابرگ در گذشته تنها ۱۱ قلم کالا را در برمی‌گرفت، اما اکنون این اقلام به ۱۶ مورد از جمله انواع سبزی و میوه نیز افزوده شد.

وی ادامه داد: هم اکنون خانواده‌ها علاوه بر لبنیاتی همچون شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ و پروتئین هایی، چون گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج و ریزمغذی‌های لازم که در این طرح وجود داشت انواع سبزی و میوه را هم در قالب طرح کالابرگ الکترونیک دریافت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که خانوار‌های مشمول این طرح را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی کرده است ادامه داد: سه شاخص برای طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک کودکان در نظر گرفته شده است و پس از تعیین، بین دهک‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در نهایت یارانه جدید به خانوار‌ها تعلق می‌گیرد.

نظری با اشاره به جزییات این طرح افزود: برای دهک اول تا پنجم، ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر و برای دهک ششم تا هفتم، ۶ میلیون ریال به ازای هر نفر اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند تامین غذایی اتفاق بیفتد، ۲۰ میلیون ریال برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و ۱۲ میلیون ریال برای خانوار دهک درآمدی ۶ و هفت در نظر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: این طرح پیوسته و برای کودکان کمتر از پنج سال است و کودکانی که پنج سال را تمام کرده باشند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

نظری افزود:هم اکنون به خانوار‌ها پیامک ارسال شده و آن‌ها لازم است توجه ویژه‌ای به این موضوع انجام دهند و اگر خانواده‌ای در دهک یک تا پنج و کودکی نیازمند تغذیه ویژه است، ۱۰ میلیون ریال اعتبار کالابرگ دریافت می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند از محل طرح کالابرگ الکترونیک اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

او اظهار کرد: این خانوار‌ها باید با مراجعه به برنامه کاربردی "شما" لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه را مشاهده و به آن‌ها مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار