جهش ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

ادامه جنگ غزه و تعطیلی ترمینال صادرات نفت روسیه در دریای بالتیک بهای طلای سیاه در بازار جهانی را افزایش داد.

جهان اکنون با بی ثباتی گسترده‌ای مواجه است که همین موضوع بازار جهانی انرژی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از یک سو، ادامه جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه باعث محروم شدن غرب از نفت ارزان مسکو شده است و از سوی دیگر، ادامه جنگ در غزه و شرایط نابسامان خاورمیانه از جمله خطر گسترش جنگ به جبهه‌های دیگر و تعلیق کشتی رانی شرکت‌های نفتی در دریای سرخ جملگی بازار نفت را تحت فشار قرار داده است. 

به گزارش تله تریدر، بهای جهانی نفت در معاملات امروز (دوشنبه) بازار انرژی به دلیل نگرانی از میزان کافی عرضه و ادامه تنش‌ها در خاورمیانه، شاهد جهش ۲ درصدی بود. 

بر این اساس، نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در معاملات امروز با ۲ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با ۱.۷۷ درصد افزایش، ۷۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در کنار ادامه حملات اسرائیل و تحرکات جنبش انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری صهیونیست، اعلام روسیه مبنی بر تعطیلی موقت ترمینال صادرات نفت از دریای بالتیک به دلیل حمله پهپادی از اصلی‌ترین دلایل جهش بهای طلای سیاه در معاملات امروز محسوب می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
ایجاد مسیر جدید دریایی توسط عربستان برای دور زدن باب المندب حداقل 4 مشکل بزرگ دارد:
1- این مسیر حداقل 3 هزینه اضافی دارد؛ هزینه تخلیه بار در بندر اول، هزینه حمل بار با کامیون و هزینه بارگیری مجدد به کشتی بعدی که قطعا باعث افزایش خیلی زیادتر هزینه ها خواهد شد
2- به لحاظ زمینه زمانبر شدن این تخلیه ها و بارگیری ها
3- مشکل عبور کشتی های مرتبط با اسرائیل از تنگه هرمز ایران و احتمال توقف آنها توسط ایران در پاسخ به حملات تروریستی اسرائیل
4 - با توجه به توان بالای انصار الله و همچنین استفاده از موشک و پهباد برای عملیات های دریایی می توان انتظار داشت که این کشتی ها در خلیج فارس- دریای عمان و یا در دریای سرخ مورد هدف قرار بگیرند و حتی خود بنادر عربستان وامارات نیز به بانک اهداف یمنی ها اضافه شوند. بعید است عربستان و امارات بخواهند مجددا با یمن درگیر شوند ضمن آنکه در حال حاضر بنادر و کشتی های این دو کشور بطور طبیعی در امنیت کامل هستند مگر آنکه بخواهند برای اسرائیل بار جابجا نموده و یا همکاری اقتصادی با اسرائیل برقرار نمایند و همین دلیل کافیست که آنها از هرگونه رویارویی با یمنی ها بازدارد.
آخرین اخبار